Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn ogen zijn in de ochtend niet even groot, hoe kan ik dit verkomen?

Als ik wakker word ik mijn ene oog groter dan de andere, dat komt doordat de ene een beetje dik is. in de loop van de dag worde ze weer evengroot. hoe kan ik dit verkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, wat apart! Ik ben benieuwd naar de reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ogen zijn altijd ongelijk. Bestudeer maar eens goed de verschillende mensen in je directe omgeving. Allemaal hebben ze een oog die ietsjes kleiner is dan de ander. Dit komt simpelweg omdat beide kanten van je gezicht niet gelijk zijn, evenals je beide helften van de rest van je lichaam.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk lig je s'nachts op dat oog, wat dikker is. Dus op je rug liggen is de oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan best kloppen maar het is altijd mijn rechter oog :S kan toch geen toeval zijn?
toch bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn, dat je daar het meest op slaapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar dacht ik ook aan inderdaad. Niet dat je op dat oog ligt, maar dat het traanvocht naar 1 kant 'zakt', waardoor je onderste oog dikker wordt.
Ons lichaam bestaat uit twee, iets verschillende helften.
Dus ook ons gezicht is niet helemaal symmetrisch, ook kunnen deze twee helften verschillend reageren op warmte, koude, slapen enz.
Bij het ouder worden, worden deze verschillen vaak groter en is het beter te zien.
Je kunt dus niets voorkomen, het is volkomen normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen rede tot paniek, het kan zijn dat je dan of op je oog ligt of omdat je dan op je zij ligt. Ik heb het zelf ook. Mijn linker oog lijkt in de ochtend altijd dikker en groter. Maar na een uurtje is het altijd wel over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding