Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is deze bloeddruk gevaarlijk?

Ik ben een meisje van 15 en meet mijn bloeddruk vaak met de meter van mijn moeder( officiele meter) Vaak is mijn onderdruk 50 maar van de week had ik 38 maar voelde me niet raar en toen ik opstond zag ik ook niet zwart ( dat zie ik af en toe wel) Heb ik een te lage bloeddruk en is dat gevaarlijk? Dank jullie =D

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Lage bloeddruk is niet gevaarlijk, als je er geen last van hebt. Het komt vaak voor bij jonge mensen. Laat je bloeddruk anders eens controleren bij de huisarts. Soms is zelfs bij de huisarts één keer meten niet genoeg, omdat de bloeddruk erg kan schommelen.

De enige manier om lage bloeddruk zwart op wit vast te stellen is door 24u lang een speciale bloeddrukmeter te dragen. Het ding meet om het half uur je druk; ook ’s nachts. Het houdt de gegevens bij, die de volgende dag door de dokter geïnterpreteerd worden.

Het beste is om thuis niet zelf te dokteren met een bloeddrukmeter. Je bent nu in onzekerheid gebracht, terwijl je wellicht kerngezond bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een electronische bloeddrukmeter geeft vaak forse afwijkingen. Je kan Jou bloeddruk na laten meten bij de huisarts.
Je vraagt of een onderdruk van 38 te laag is. Ik zou met een constante onderdruk van 50 ook even langs de arts gaan. Hoeft niets te zijn. Met een lage bloeddruk kun je 100 worden maar better safe than sorry.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is dezelfde meter als onze huisarts heeft dus het ligt niet aan de meter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meter van jou huisarts wordt regelmatig gecontroleerd. Ook zal een huisarts bij afwijkende metingen de meting (handmatig) over doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de meter is net nieuw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof me dat ik tijdens mijn werk verschillende bloeddruk meters langs heb zien komen. Zelfs als iemand in het ziekenhuis aan de monitor ligt, wordt bij afwijkingen met de hand nagemeten. Hoe nieuw ze zijn maakt niet uit. Het is leuk speelgoed om je het idee te geven gezond bezig te zijn. Bij afwijkingen gaat er niets boven een broeder/zuster/arts. Met een stethoscoop en een handmatige bloeddruk meter. Bovendien meet een beetje pleeg nog sneller ook. Mocht je nog twojfelen, lees dan ook de onderstaande antwoorden nog eens door.
Een onderdruk van 50 is al aardig laag, onderdruk van 38 is extreem laag. Ik vermoed eigenlijk dat de fout zit bij de bloeddrukmeter, want met een onderdruk van 38 zou ik echt wel lichamelijke klachten bij jou verwachten en je zegt dat je dat niet hebt. Is het zo'n elektrisch ding?
Als je het zeker wilt weten kan je het beste toch even naar de dokter gaan om je bloeddruk te laten controleren, weinig moeite en dan weet je het maar zeker :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had dat laatst ook steeds.
maar toen ik op een andere ging testen, bleek het goed te zijn.
heb je dunne polsen? kreeg je ook vaak een foutmelding?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een bovenarm meter en nee niet vaak foutmeldingen
Zo zie je maar weer hoe nutteloos het is om je bloeddruk zomaar te gaan meten, je hebt nu een getal en het zegt je niets.
Om te beginnen aan 1 getal heb je niets een bloeddruk bestaat uit 2 getallen en die heb je beide nodig om iets over je bloeddruk te kunnen zeggen.
38 is zo laag dat je er vanuit mag gaan dat de meting niet goed gegaan is.
Een lage bloeddruk is niet gevaarlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lage bloeddruk is niet zo gevaarlijk als een hoge bloeddruk maar je zou eens een keer per dag wat bouillon kunnen drinken. Dit kan wel eens helpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen dat je onderdruk 38 is (dat is trouwens niet zo erg als je geen klachten hebt), maar meer waarschijnlijk is dat je verkeerd je bloeddruk meet.
Je moet immers de bloeddrukmeter op de hoogte van je hart houden.

Probeer het maar eens uit wat de verschillende metingen zijn met je hand/arm hoog houdend in vergelijking met op harthoogte of wanneer je de bloeddrukmeter een stuk onder je hart houdt.

Vaak moet je ook meerdere metingen doen om een goed gemiddelde te krijgen. Onze bloeddruk schommelt immers een beetje en twee metingen vlak na elkaar zullen nooit helemaal identiek zijn, maar normaalgezien wel bij elkaar in de buurt liggen. Dus beetje experimenteren en zoeken naar de juiste houding om op harthoogte te meten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing