Diabetes type 2 kan in veel gevallen worden voorkomen. Hoewel we van diabetes type 2 nog niet alles weten, is wel bekend dat mensen die gezond leven een kleinere kans hebben om het te krijgen. Of ze kunnen het krijgen van diabetes type 2 uitstellen. Dit is ook winst, want de gevolgen van diabetes kunnen vervelend zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezond leven zal inderdaad helpen, maar ik denk niet dat je het echt kunt voorkomen! Bij ons zit het in de familie, en onze familie zijn echt geen dikke mensen die b.v. te veel vet of suikers eten. Ik heb nu zelf ook diabetes type 2, en ik wordt dit jaar 60 en weeg 55 kg. Maar zoals ik al zei: gezond leven helpt natuurlijk wel mee voor alle kwalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn twee types diabetes. Type 1 en type twee.

Ruw gesproken behoren tot de type 1 groep degenen die zich van buitenaf insuline toedienen.

Aan type 1 diabetes kun je helemaal niets doen om het te voorkomen.

Aan diabetes type 2 kun je vaak wèl iets doen ter voorkoming ervan.

Diabetes type twee wordt ook ouderdomsdiabetes genoemd.

En omdat de alvleesklier net als heel het hele lichaam aan slijtage onderhevig is..gaat de insulineproductie naarmate men ouder worden wat afnemen.

Men moet dan een pilletje nemen om die alvleesklier wat te stimuleren en dus tot een grotere productie op te voeren. Hieraan kun je ook niets doen ter voorkoming.

Aan de tweede vorm van diabetes type 2 kun je wèl iets dien ter voorkoming ervan.

De laatste vorm van diabetes ontstaat doordat de cellen te door teveel vet omgeven zijn waardoor de insuline niet in die cel kan komen. Men moet dan afvallen om weer 'gezond' te worden.

Maar als je ervoor zorgt dat je niet te zwaar wordt..door b.v. veel te sporten kun je dus die vorm van diabetes voorkomen.

Hopelijk lukt je dat..

Groet,

Ton