Hoe komt het dat ik bij het minste of geringste een blauwe plek heb?

Ik hoef mij maar IETS te stoten of ik heb er meteen de volgende dag een blauwe plek zitten. Soms heb ik ergens een blauwe plek waarvan ik niet eens weet hoe ik daar aan kom, en als je je ergens geweldig aan gestoten hebt dan kun je je dat toch echt de volgende dag nog wel herinneren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Dat zijn de kleine vaten die wat sneller bij de een en wat later bij de ander kapotgaan... Wil niet zoveel zeggen hoor... Maar het varieert nogal bij de een en bij de ander...
Je kunt er oud mee worden, dus maak je geen zorgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap de minnetjes niet, Xinix, gewoon een goed antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer we ons stoten of vallen, dan ontstaat er vaak een bloeduitstorting: de blauwe plek. Soms zie je de plek niet meteen, maar pas na een aantal uren of dagen. Bij een harde val of kneuzingen ten gevolge van een vechtpartij kan de bloeduitstorting grotere afmetingen hebben. Veel mensen hebben ooit een blauw oog gehad en hebben ervaren dat dit pijnlijk en ontsierend is. Bij het verzwikken van de voet ontstaat er ook een kneuzing met als gevolg een bloeduitstorting aan de zijkant van de voet. Een bloeduitstorting ontstaat doordat het weefsel onder de huid is gaan bloeden. Het onderhuids uitgestroomde bloed is onder de huid zichtbaar, beginnend van blauw/paars in de eerste dagen, dan verkleurend naar zwartachtig en vervolgens vervaagt de plek naar rood, groen, en geel waarna de plek verdwijnt. Bij drukken op de plek zal veelal pijn gevoeld worden, bij een flinke bloeduitstorting zal de plek voortdurend pijnlijk zijn, ook zonder aanraking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook eens gehad, een grote ronde blauwe plek,
waar ik me niets van kon herinneren.
Toevallig bij de dokter en dit gemeld. Voor de zekerheid
kon ik ff bloed laten prikken, alles was ok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jouw kleine bloedvaten zijn dan gevoelig voor stoten en die krijgen dan een kleine onderhuidse bloeding,als het goed is heb je dat dan het meeste bij je benen omdat daar de druk het hoogste is op je vaten...maakt verder niets uit en je krijgt er ook geen spataderen van