Nee,niet meer.

In 1993 werd het gebruik van asbest in kattenbakvulling in Nederland verboden. Er zit dus geen asbest meer in Nederlandse kattenbakvulling, maar dit is niet altijd zo geweest, en dit heeft een reden…

Asbest kan ontzettend goed tegen warmte en heeft een hoge vuurbestendigheid. Hierdoor konden de kleikorrels , die van nature uit een natte kleisteen gewonnen werden, nog beter gedroogd worden.

In de meeste gevallen is het zo dat de kattenbakvulling in het buitenland vervaardigd is waar wel gewoon asbest gebruikt mag worden in de kattenbakkorrels. Wanneer de kattenbakvulling in het buitenland gemaakt is, en er dus geen asbest in zit, wordt dat om die reden vermeld:
bevat geen asbest.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je in Nederland kattenbakvulling, of eigenlijk kleikorrels in het bijzonder, kunt kopen waar asbest aan toegevoegd is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat we beiden precies gelijktijdig hebben geantwoord. Gv leek het niet aan te kunnen. Heb minutenlang zitten wachten voor mijn antwoord geplaatst werd.
Maar jij was eerst, plus.
Volgens onderstaand artikel is het sinds 1993 verboden voor fabrikanten, om asbest in kattenbakvulling te verwerken.

http://www.kattenbakvulling.org/kattenbakvulling-zonder-asbest-wat-is-waar-en-wat-is-onwaar/#more-44
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is vorig jaar aan de orde geweest bij de keuringsdienst van waarden. Zoals in eerder gegeven antwoorden staat is het sinds 2003 verboden asbest te verwerken in kattenbakvulling (en alle andere toepassingen). De fabrikanten zetten op de verpakking "zonder asbest". Hierdoor denken mensen dat als het er niet op staat er dus wel asbest in zit. Zie filmpje voor de uitzending van de keurings dienst van waarden.