Ik ga morgen met mijn klas met de bus naar twente (vanaf zwolle) maar ik ben (erg) bang dat ik misselijk wordt in de bus. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Hier zijn pillen voor, werken goed. Vraag het eens bij een apotheek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wellicht een Primatour-tabletje slikken.
zijn te koop bij de drogist, DA, Kruidvat etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Sinds een paar jaar heb ik ineens last van wagenziekte en werd onderweg (in de bergen) misselijk. Met Primatour is dit niet meer aan de orde.
Ga helemaal voorin zitten en kijk naar buite , helpt altijd bij mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig heb ik hier zelf niet in zulke extreme mate last van, het overkomt mij enkel als ik lees onderweg. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou erg vervelend moet zijn. Het kan helpen om voor je vertrekt iets licht verteerbaars te eten. Zo is je maag niet helemaal leeg en hoeft hij ook niet te hard te werken om een vette hap te verteren. Verder kan ik je aanraden om een kauwgum te kauwen onderweg. Ook heb ik ooit eens ergens gelezen dat het helpt om in je oor aan de tegengestelde kant van je voorkeurshand (schrijf je met links, dan is dat dus rechts) een watje te stoppen. Denk er verder niet te veel over na (denk maar aan de aloude zegswijze "men lijdt het meest van het lijden dat men vreest", hoe meer je erbij nadenkt, hoe misselijker je wordt) en zorg voor afleiding door een leuk muziekje op je mp3-speler of gewoon een praatje met je klasgenoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook moet je niet naar beneden kijken, kijk voor je!
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschillende tips:
- Als je rechts bent een watje in je linkeroor, als je links bent een watje in je rechteroor (heeft met je evenwichtsorgaan te maken)
- Probeer niet door de zijruiten te kijken, maar door de vooruit dan zie je de bochten aankomen.
- Als er een bocht aan komt: buig met je hoofd met de bocht mee.
- Ga voor in de bus zitten.
- Kauwgom kauwen
- koop reispilletjes bij de drogist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is heel uitgebreid en met werkzame tips.
Seabands, te koop bij de betere drogist/reformwinkel