Zo te zien duurt die maaand wel heel lang.
Maar ik denk niet dat je er zonder medicatie vanaf komt of je zou er al 'alles' uit moeten laten halen en dat lijkt me niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je je menstruatie bedoelt.
Het eerste dat in mij opkomt is: Waarom wil je ervan af?
Ja, ik weet ook wel dat het niet de leukste dagen van de maand zijn, maar het hoort wel bij vrouw zijn en zorgt ervoor dat je weet dat alles goed functioneert (als je netjes geregeld menstrueert tenminste).
Het is als iedere paar uur moeten plassen. Ook vervelend, maar je weet in ieder geval dat je lichaam werkt.

Om ervan af te komen zijn er slechts 2 opties:
1. Wachten tot je ouder bent en je menopauze/overgang hebt gehad. Daarna heb je dan in ieder geval hier geen last meer van, hoewel zich dan weer andere problemen (kunnen) voordoen.
2. Medicatie. Maar ja, dat wil je niet...

Ik zou het verder echt niet weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor moet je toch echt eerst heel veel hormonen slikken en die vallen volgens mij onder de term medicatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dounje, je bent grappig :)
Afgezien van de mogelijkheden die Dounja al noemt, kun je ook zwanger worden. Dat helpt niet definitief, maar wel een aantal maanden achtereen.

Daarna kun je deze remedie herhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat 'middel' lijkt me erger dan de kwaal... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, goed gevonden. +1
(het is trouwens niet geheel zeker dat je er van af bent. Ik heb verhalen gehoord van vrouwen die niet wisten dat ze zwanger waren, omdat ze nog steeds elke maand vloeiden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus dat je het achteraf dubbel en dwars mag inhalen met het vloeien na de bevalling. Als je dat eenmaal hebt meegemaakt is eens per maand dat beetje bloed niet zo heel erg meer... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemiddelde leeftijd van de eerste menstruatie is 13; gemiddelde leeftijd laatste menstruatie is 51, dus 38 jaar te overbruggen. Stel dat je borstvoeding geeft en dus zeker de eerste 3 maanden (meestal is dat meer, maar we moeten ergens vanuit gaan) niet menstrueert, dan levert iedere zwangerschap je een jaar winst.
Uitkomst: 38 kinderen... (Leuk voor de kinderbijslag...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja... leuk voor de kinderbijslag... heb je de extra kosten dan ook meegerekend?? (Verjaardagen en sinterklaas nog niet eens meegerekend?).. Aan de andere kant... je kunt ze niet vroeg genoeg aan het werk zetten... Afwassen kan al vanaf 4 jaar, vloer schoonmaken vanaf de kruipperiode, gewoon zo'n mop onder het kruippakje naaien en lekker laten kruipen...
Mmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, bij zoveel kinderen maak je ze gewoon duidelijk dat je niet aan verjaardagen en sinterklaas doet. Vanaf 13 mogen ze een baantje. Dan laat je ze dat geld inleveren voor het eten van de jongere kinderen. De eerste 13 jaar is lastig, daarna wordt het makkelijker... ;-)
Ben trouwens benieuwd hoe je er dan bijloopt op je 51ste, met 38 kinderen tussen de 0 en de 38 (want die heb je dan dus al op je 13e gekregen, tijd voor opleiding en werk is er niet)....
Misschien toch maar gewoon die paar dagen per maand lastig lopen???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
38 kinderen... moet er gewoonweg niet aan denken. En dan zul je nog de pech hebben dat er een tweeling tussenzit ook... oef...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, inderdaad. Het gaat over 38 zwangerschappen. Zouden dan best eens meerdere 2- of zelfs 3-lingen bij kunnen zitten...
Ik denk er ook maar niet aan. 4 kinderen in huis vind ik meeeeeer dan genoeg...
Helaas misskelly, daar is geen pasklaar antwoord op. Je kan het gewoon over je heen laten komen door je even gewoon lekker zielig te voelen en laten vertroetelen of wanneer je niemand hebt: dat zelf te doen.

De enige keer dat ik mij niet schuldig voel dat ik midden op de dag met een bak chips op de bank voor de tv zit dat is wanneer ik mijn ‘maandstond’ heb.

O, en na het eten is het trouwens ook wel handig als de rest eens een keer afruimt en de vaatwasser inpakt terwijl je zelf lekker comedy’s zit te kijken op de bank omdat mama niet alleen al gekookt heeft maar ook nog in haar periode zit.

Soms kunnen er ook nog voordelen aan zitten, weet je ;-)