Tot voor kort werd altijd beweerd dat je maar niet genoeg water kunt drinken. Maar net als met ieder voedingsmiddel kan je er ook teveel van binnenkrijgen. Watervergiftiging kan al bij drie liter per uur optreden. Nu denk je waarschijnlijk "Zoveel drinkt toch niemand?", toch is het voorgekomen.

In 2005 moest een Groningse student tijdens een ontgroening bij een studentenvereniging steeds een glas water achterover slaan als hij verloor. Helaas verloor hij behoorlijk vaak, en kreeg hij watervergiftiging. Na een epileptische aanval raakte hij bewusteloos en werd naar het ziekenhuis gebracht. Hij overleefde het maar net.

Read more: http://www.lenntech.nl/watervergiftiging.htm#ixzz1VaUrmdKZ.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf 3 liter water in een uur KAN je al watervergiftiging oplopen. Dit zijn ongeveer 12-15 glazen water, afhankelijk van de grootte van het glas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 2 liter water in een kwartier drinkt, raak je in coma
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Watervergiftiging ontstaat wanneer er teveel water wordt gedronken en te weinig elektrolyten(zouten) worden ingenomen .
De gevolgen zijn spierkrampen, een verlaagde bloeddruk en een gevoel van slapte. In een verder stadium kan het leiden tot een coma en zelfs tot de dood doordat de ademhaling onderdrukt wordt en uiteindelijk stil valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan moet je een grote hoeveelheid in korte tijd opdrinken. Dit verschilt per persoon. Iemand die groot is kan meer hebben.