Volgens mij kun je daar niet allergisch voor zijn... Hier in de buurt loopt er eentje, heb wel eens met baasje gepraat en die vertelde dat de Labradoodle ideaal is voor mensen die een allergie hebben omdat deze honden niet veroorzaken...

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn veel mensen die dolgraag een hond willen, maar allergisch zijn.Er is sinds een paar jaar een ras gefokt, waarbij de mensen die allergisch zijn voor honden geen problmen meer hebben.Dit is de Labradoodle. Het is een kruising tussen een labrador en een koningspoedel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo , ik ben een fokker/liefhebber van Spaanse Waterhonden.
Die worden ook omschreven als : Geschikt voor mensen die Allergisch zijn.( je kunt dan wel eens bedrogen uit komen)
Je zult eerst moeten weten waar voor je allergisch bent?
De huidschilfers zijn de ergste daar is weinig aan te doen.
Als mensen bij mij komen dan laat ik ze het liefst bij mij thuis komen ,in de winter als de verwarming draait.
Al mijn perro`s zijn binnen 8 stuks en als ik een nest heb zijn het er nog meer.
Wat ik ook doe , omdat de Perro De Agua geschoren moet, geef ik mensen de vacht mee of ik stuur wat op.
Dat doe in sloop iets dergelijks dat kan al een hele goede uitkomst geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriendin van ons fokt Labradoodles, zij heeft hele goede revaringen met deze honden wat betreft mensen met allergieën. Zij heeft al veel pups verkocht aan allergische mensen en over het algemeen genomen zijn de reacties zeer positief.Toch vind ik de tip van Gast7289 een hele goeie. Het kan namelijk voor iedereen verschillen hoe hij/zij reageert op de vacht van een hond. Ik zou nooit zomaar een hondje aanschaffen terwijl er misschien tóch een kans bestaat dat je wel allergisch reageert. Ik zou gewoon eens een afspraak maken bij een fokker en afwachten of je na een poosje knuffelen een allergische reactie krijgt.