Hoe lang mag je magnesium tabletten te gebruiken en heeft het bij langer gebruik nog nut?

Ik gebruik ze tegen chronische spierpijn klachten, mijn vriend als ondersteuning bij zijn hardloop trainingen.. Maar nu hoorden we vandaag dat het geen nut heeft om ze langer dan een maand te gebruiken omdat je lichaam het dan niet meer opneemt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.3K

Het beste antwoord

Je kunt magnesium gewoon blijven gebruiken, als het lichaam het niet nodig heeft wordt het afgebroken

Uit bepaalde bronnen blijkt dat Magnesium een zeer essentieel mineraal is. De dagelijks aanbevolen hoeveelheid is 350 mg per dag. Het westerse dieet bevat helaas slechts zo'n 200 mg per dag. Dit komt doordat we teveel geraffineerd voedsel eten en omdat de bodemmineralen niet meer aanwezig zijn als gevolg van kunstmatige bemesting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alles wat je inneemt passeerd de lever die als chemische fabriek ons lichaam in stand houd door de diversiteit aan stoffen alle richtingen in het lichaam op te sturen. En alles wat je inneemt en vervolgens te veel is word afgevoerd via de dikke- en dunnedarm/blaas...

Ondanks dit principe dringt alcohol nog steeds door de dunnedarm het bloed in. Maar een te veel aan vocht word in een steeds hoger tempo afgevoerd naar de blaas. Zo zal het ook met een te veel aan magnesium werken. Het lichaam neemt op wat het nodig heeft en de rest word afgevoerd richting de ontlastingkanalen...

Houd er alleen wel rekening mee dat het lichaam op een bepaald moment als een soort van paniekreactie een buffer kan gaan opbouwen. Dus als je een paar dagen geen magnesium inneemt en dan weer wel dan reageerd het lichaam daarop door reserves op te bouwen. Dit effect zie je ook bij mensen die stoppen met roken. Het lichaam krijgt een bepaalde stof niet meer binnen en gaat reserves aan leggen om dit te compenseren. Met als gevolg dat je dikker/zwaarder word...