ik heb oorontsteking volgens mij, maar ik moet vanavond vliegen

Kan de dokter me wat meegeven dat helpt ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het vast gesteld door een arts dat je een oorontsteking hebt? Want meestal krijg je daar dan wel iets voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
auw sterkte, dat gaat geen pretje worden voor je. Vooral het dalen is heel erg pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zeggen anders mag je niet mee en je kan het beste kauwgom kauwen dan in het vliegtuig succes

Antwoorden (6)

Ja dat kan, maar het helpt niet zo snel. Bij een onsteking kun je een antibiotica krijgen. Maar dan heb je pas na 3 dagen effect.
Je kunt ook pijnstillers nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vliegen met een oorontsteking kan fout gaan!
Fout gaan in de zin van, je trommelvliezen kunnen scheuren en dat wil je niet.

Vraag meer info aan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan speciale oordopjes om je oren te beschermen tegen luchtdrukverschillen, maar ik zou zeker zo meteen nog even een arts bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan naar de huisarts gaan. Die zal jij pijnstilling adviseren. Een antibiotica wordt niet snel gegeven tegen oorontsteking.Maar omdat je gaat vliegen, en je blijkt een ontsteking te hebben, zal hij het waarschijnlijk wel geven. Je mag namelijk niet vliegen met een oorontsteking. Je kan ook voor de pijn ibuprofen innemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antibiotica, bij oorontsteking volwassenen wordt bij de meeste artsen niet snel voorgeschreven, Omdat het meestal wordt veroorzaakt door virussen. Dan heeft het geen zin.
Zeker naar de dokter, een oorontsteking kan gevaarlijk zijn, zeker met een loopoor en/of koorts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je al op Schiphol bent, maar je kan naar Airport Medical Services, deze zitten boven balierij 14, ga met de lift naar boven, die kunnen precies meten of je oren het aankunnen. Ze kunnen ook advies geven. Ze weten meer van vliegen met oorpijn dan je dokter.

Ik kan je in ieder geval zeggen dat je neusspray moet gebruiken!!