Is het slecht of goed om je winden in te houden?

Of juist extra hard persen? Enz

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Kimath
12 jaar geleden
inhouden zou ik niet doen, lijkt mij niet goed voor je.

Antwoorden (7)

Het inhouden van scheten zou kunnen leiden tot uitstulpingen van de darmen en de giftige darmgassen kunnen door opname in de bloedbaan klachten als vermoeidheid en hoofdpijn veroorzaken.

Toegevoegd na 44 seconden:
Slecht dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Winden moeten waaien! Het zijn gassen en die moeten jouw lichaam verlaten, niet inhouden dus of even zo kort om je genoeg tijd te geven even het gezelschap te verlaten. Persen zal niet nodig zijn, het komt vanzelf als de gasdruk voldoende opgebouwd is.:) Als je hem snel kwijt wilt kan je natuurlijk altijd even persen.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als ik hem snel kwijt wil en ik pers dan begint het te vloeien en als ie er bijna is en ik pers gaat ie extra hard
amc
12 jaar geleden
Maar dat maakt toch niet uit als je alleen bent? Het lucht wel op als hij extra hard eruit is toch?;)
Tja, als het gaat vloeien, dan zou ik dus maar niet persen, athans als je met vloeien ook 'nattigheid' bedoelt.
Je kan het zelf bepalen als je ze maar laat gaan.
Kimath
12 jaar geleden
Hoe bedoel je te vloeien? Anders ga je naar de wc, kun je daar op de pot gaan zitten en rustig je winden laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kimath, Haha,nou als je er eentje op de w.c.pot laat dan kan de hele kamer meegenieten want dan klinkt het extra hard en hol.
Kimath
12 jaar geleden
Dat wel, maar mocht er per ongeluk toch wat mee komen, dan zit je in elk geval goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is waar.
Het inhouden van winden is slecht voor de gezondheid. Gemiddeld laten mensen vijftien winden per dag. Maar ook veel winden worden ingehouden én dat kun je beter niet doen.
Het inhouden van winden kan namelijk leiden tot uitstulpingen van de darmen. De giftige darmgassen kunnen door opname in de bloedbaan klachten als vermoeidheid en hoofdpijn veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheten inhouden is slecht en bovendien onnatuurlijk. Maar het is niet nodig om extra hard te persen. Bovendien kan je buik dan de hele tijd gaan rommelen. Maar het ligt er ook aan wat je gegeten hebt en of je snel of langzaam eet. Bij het eerste hap je ook meer lucht mee naar binnen wat zorgt voor uiteindelijke gasvorming in de darmen.
Dus gewoon laten vliegen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slecht voor jou, goed voor je omgeving.
Winden inhouden is meestal niet per se slecht maar het kan wel ontzettend opluchten om ze te laten.. Maar probeer het wel dicreet te doen en NIET persen. Ten eertse het is niet nodig en ten tweede...........moet ik daar echt op ingaan? lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je behoorlijk beroerd voelen als je ze inhoud, het is namelijk niet natuurlijk om ze in te houden.. Maar ik snap natuurlijk ook wel dat je in gezeldschap liever geen wind laat. Ik zou zeggen: loop even naar buiten of naar de wc zodat je je niet hoeft te schamen en je ook niet beroerd gaat voelen, want echt goed voor je is het niet.
Of laat een zachte... ;)

Harde klinkers, zachte stinkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt maar net van je situatie af.

Lichamelijk is het slechts, maar soms is het beter voor je om dat even voor lief te nemen.

Op een sollicitatiegesprek, een voorstelrondje of een etentje bij je nieuwe schoonfamilie bijvoorbeeld. Dan kun je hem beter een keer inhouden en de fysieke consequenties aanvaarden.