Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de teflon die in de koekenpannen loslaat gevaarlijk voor je gezondheid?

Iedereen heeft wel zo'n pan, ondanks het gebruik van houten spatels laat het op den duur toch los en verdwijnt het in het gerecht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zelf kocht ik eens een Tefal hapjespan waarvan door het contact met het frituurnetje al direct beschadigingen op de bodem zichtbaar werd. Omdat ik ooit hoorde dat deze tefal-laag schadelijk zou zijn heb ik gereclameerd bij de producent.
Van Tefal heb ik een schriftelijke verklaring dat eventuele opname van tefaldeeltjes in het lichaam absoluut onschadelijk is.

Ik berust met deze mededeling en gebruik de pan inmiddels al vele jaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lees dit linkje even door...
1 van de vele verhalen dat Teflon sowieso gevaarlijk is.

Dus het lijkt mij inderdaad verre van gezond!
Het zal niet zozeer meteen dodelijk zijn maar er zitten risico's aan.

http://begoocheling.punt.nl/?id=440083&r=1&tbl_archief=1&
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen minnetje, leuk gevonden, maar ik vind het niet echt een heeeel erg betrouwbare bron, hoor !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals ik al zei is het 1 van de vele verhalen over de slechte reputatie van teflon. Dit was even de eerste die ik vond en met een redelijke uitleg.. misschien niet de meeste betrouwbare bron maar het staat ook op vele andere sites aangegeven. Het is wel een beetje algemeen bekend :-)
Heb hier ook nog een bron voor je, Hier in staat dat het niet gevaarlijk is, echt 100% zeker zijn ze er niet van. Dus mijn mening....koop een nieuwe pan. Dan weet je het zeker!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De binnenbekledingen worden zo ontwikkeld, dat ze niet kunnen loslaten bij normaal gebruik. Als een anti-aanbakpan van Tefal niet goed wordt gebruikt, en een stukje anti-aanbaklaag per ongeluk wordt ingeslikt is dit niet gevaarlijk. De stukjes anti-aanbaklaag zijn niet schadelijk voor uw gezondheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding