kan je je lach veranderen?

Vaak hoor je mensen met een aanstekelijke of een irritante lach (geluid). Maar kan iemand zijn soort lach veranderen. Het is immers een uiting van emotie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Ja je kan je lach veranderen. Je hoort het vaak bij pubers, dat ze van mekaar dezelfde lach overnemen. Eén begint er mee en de rest volgt.
Spijtig, want een manier van lachen hoort bij je persoonlijkheid en is uniek. Een andere, aangeleerde lach klinkt vaak geforceerd, en dat is jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met de laatste zin in je toelichting: "het is immers een uiting van emotie", zou je kunnen bedoelen dat, omdat het een emotie is, je het daarom niet kunt veranderen.

Of dat werkelijk zo is, vraag ik me af. De lach is een manier om je emotie naar buiten te brengen, en als je alleen die manier zou veranderen, hoeft de emotie zelf helemaal niet te veranderen.

Maar ondanks dat, lijkt het me heel moeilijk. Je manier van lachen, en eigenlijk al je manieren van emotie tonen, zijn een gewenning geworden; die manier van doen past bij jou, en is zo gegroeid. Het lijkt mij, dat in het uiterste geval, als je echt zelf vindt, dat je lach "irritant" is, er wel iets aan kunt doen. Misschien wel met hulp van anderen. Je zult er dan steeds op moeten letten, en jezelf verbeteren. In principe is alles te leren, en ook af te leren. Het lijkt me een hele klus, en de kans van slagen zal sterk afhangen van hoe storend je het zelf vindt, en of je omgeving dat ook vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk van wel, ik had vroeger ook een hele andere lach dan wat ik nu heb (gelukkig)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet je je lach nooit veranderen. Het is uniek en helemaal van jezelf. Het is een opborrelend gevoel dat een uitweg zoekt en op een klaterende manier je mond verlaat. De ene lach is natuurlijk de andere niet, maar ik hoor liever een raar lachje dan een vloek. En elke lach zorgt ervoor dat een ander meelacht. Hartstikke fijn toch?!
Bronnen: