Mijn Man wordt regelmatig gestoken dooreen klein insectje grote gevolgen! Enorme zwelling, brandende harde plekken, misselijk, geel vocht komt eruit??

gebeurt in eigen tuin en hij is er een aantal dagen beroerd van

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

klinkt heftig. Het lijkt op een allergische reactie plus ontsteking via de insteekplaats. Geel vocht kan op pus duiden. Goed schoonhouden in ieder geval, dwz de douchekop even op temperatuur laten komen en dan boven de wondjes zetten en uitspoelen. Maar ook naar de huisarts gaan, omdat de reactie op een insectenbeet steeds erger kan worden, het kan zich opbouwen. Er bestaat medicatie tegen, bijv een antihistaminicum. Day kan je dan innemen direct na een steek. Als de reactie erger wordt zou ik vandaag nog gaan anders morgen/komende week. Succes

Ik zou toch maar even naar de dokter gaan. je weet maar nooit.

Waarschijnlijk is je man allergisch, of dat insect is erg giftig. Inderdaad even de huisarts bezoeken.

Dat is bijna zeker een allergische reactie. Als je man de zwelling heeft, moet hij meteen naar de huisarts. Zo kan deze de reactie zien en er medicatie voor geven. Het beste zou natuurlijk zijn als je weet over welk insect het gaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100