Ik kan het helaas niet met zekerheid zeggen maar ik denk een crosstrainer, omdat je hiermee je onder en boven lichaam traint.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik twijfel toch wel, deze site geeft bijvoorbeeld aan dat hardlopen veel meer calorieën verbrand

http://www.flowfitness.nl/calorieen.html

Toegevoegd na 9 minuten:
Misschien is deze link ook handig:

http://www.gezondenzo.net/calorieen-verbranden-slimme-manieren-om-meer-vet-te-verbranden/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Allen, als je ze maar regelmatig, juist en intensief gebruikt.

Toegevoegd na 11 seconden:
En afwisseling doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het apparaat dat je ook daadwerkelijk gebruikt. Het antwoord is juist en volledig. Vet verbrand je door calorieen te verbranden, en daarbij is de ene beweging niet beter dan de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sluit me hierbij aan. De vetverbranding gebeurt niet door het apparaat. maar door het gebruik ervan.
+1
Je kunt puur kijken naar welk apparaat het beste is, maar dat is uiteindelijk niet de beste oplossing.

Als je vet wilt verbranden, moet je je activiteit vooral *volhouden*. Om een activiteit vol te kunnen houden, moet je het *leuk* vinden.

Je kunt nog zo'n efficiënt apparaat hebben, als je het niet leuk vindt, staat het apparaat al na een paar weken in een hoekje te verstoffen, wegens gebrek aan motivatie jouwerzijds.

Zoek dus een activiteit die je *leuk* vindt. Als jij het heel leuk vindt de hond uit te laten, verbrand je daar (over een jaar genomen) uiteindelijk meer calorieën mee dan met een crosstrainer die je niet leuk vindt.

Ga na wat je leuk vindt. Waar je een uitdaging in ziet, wat je aanspreekt, wat je gezellig vindt - maakt niet uit, als het maar leuk is. Misschien is dat een apparaat. Misschien is het een sport - bijvoorbeeld tennis, of roeien, of nordic walking, of handbal. Teamsport of solosport? Sport die je soms in een team, soms solo doet? Liever binnen op een apparaat, binnen in een zaal, buiten op een veld, buiten op de weg, buiten op het water? Teveel mogelijkheden om op te noemen.

Liever geen sport maar iets anders? Denk aan dansen, het inrichten van een vrijwilligerswinkel, bedden opmaken in een verzorgingshuis, de hond uitlaten, verkeer regelen bij een gemeentelijk evenement, "vliegende keep" bij een manifestatie.

Het moet een vorm van beweging zijn, en je moet het leuk vinden. Dan komt dat verbranden van die calorieën ongemerkt vanzelf wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, helemaal goed antwoord. Ik ben het hier helemaal mee eens. +1
Wat dacht je van lopen,fietsen,zwemmen? Heb je ook geen duur fitnesstoestel nodig en je houdt ook nog centjes over!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is roeien een van de apparaten waar je erg goed calorieën mee kunt verbranden.
Daarbij worden de buikspieren actief getraind, waardoor je ook nog een strakkere buik krijgen.