Tattoo, wel of niet insmeren met een zalf? Vele site's spreken elkaar tegen hier in.

Ik was hem twee keer per dag met de juiste zeep en smeer hem dan in met bepanthen zalf. Nu lees ik dus op een andere site dat je niet moet insmeren de eerste dagen, wat is nu juist?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15K

Antwoorden (6)

Ik hoor altijd en overal (bij mijn eigen tattoo en die van anderen) dat het belangrijk is om juist de eerste dagen te smeren. Dit kan overigens gewoon met vaseline. Dit voorkomt -al is dat ook afhankelijk van de grootte natuurlijk- korstjes en zorgt ervoor dat de huid beter geneest en de tattoo mooi blijft. Bij het zetten maken ze namelijk als het ware een wond.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarbij, of het nu wel of niet nodig is, smeren met vaseline kan nooit kwaad! Daar zit geen parfum in of andere schadelijke stoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaseline is het beste, daar zit geen parfum in. Vroeger deden we het met sperti dat werkt ook wel goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeren! Je huid moet helen en alsje blijft smeren met bv vaseline of een olie (parfumvrij) dan blijft de huid mooi en krijg je het beste resultaat! Als je de tattoo niet behandeld dan krijg je korstjes en een schaafwond als het ware. Dat wil je niet want dan ga je zitten jeuken en voor je het weet wordt het rood en geirriteerd.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zusje gebruikt dat ook en haar huid en tattoo zien er goed uit! Succes
Insmeren met vaseline werkt perfect, je kan het ook insmeren met Johannesolie die werking is nog beter.
Johannesolie is huidzuiverend en op natuurbasis, je kan het gebruiken op schaafwondjes, acne, tepelkloven.
A. Vogel Johannesolie is te koop bij apotheek, drogist en de Tuinen reformwinkels.
Goed smeren blijft je huid en tatoo het mooist succes...:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om het in te smeten met slakkenzalf. Meerdere malen per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer de tattoo geplaatst is, zal de huid om de tattoo een beetje rood en soms licht gezwollen zijn. Dit komt door het schoonmaken, scheren van de huid en het prikken met de naalden. Dit zal binnen enkele uren verdwijnen . Eigenlijk is er met het plaatsen van de tatoeage een schaafwond gemaakt.
Binnen enkele dagen kan een korstje ontstaan. Ook kan de tatoeage gaan vervellen.
De genezingstijd van een tatoeage bedraagt ongeveer een week. Algemene gezondheid en lichamelijke
conditie spelen hierbij een rol. Persoonlijke hygiëne is tijdens de genezingstijd van de tatoeage belangrijk.
Direct na het aanbrengen van de tatoeage is de getatoeëerde plek ingesmeerd met een verzachtende zalf en een transparante folie.
Na enkele uren kun je de folie verwijderen en de tattoo behandelen zoals hieronder omschreven:

*Na het weghalen van de folie, de tattoo en omstreken voorzichtig wassen met warm water en een milde, ongeparfumeerde zeep zonder alcohol (verkrijgbaar bij Dutch Tattoo Shop). Gebruik hiervoor je handen, geen washand.
Naspoelen met koud water, zodat de zeepresten weg zijn en de poriën samentrekken. Voorzichtig droogdeppen.
* Was de tattoo vervolgens drie maal per dag met de zeep.
Laat de tattoo 'ademen' en smeer er de komende 3 dagen niets op.
* Na 3 dagen smeer je de tattoo, na het wassen met de zeep, 3 maal per dag in met de door ons aanbevolen crème totdat de tattoo geheel genezen is. Dus 3 maal per dag wassen en na 3 dagen ook insmeren.
-----------------------------------------------------------------------

teveel smeren zorgt er dus voor dat de tattoo niet kan ademen en dus niet vlot kan genezen.

toen ik die van mij liet zetten was het advies nog goed vet houden een dag of 4-5. na heel wat jaartjes is ie nog steeds niet vervaagt dus denk zelf dat het geen ramp is en de adviezen daarom verschillen.