Ja dat kan, als de eerste maagverkleining niet al te radicaal was: je hebt maagverkleiningen die letterlijk de maag een beetje verkleinen, maar ook drastischer ingrepen waarbij een miniem stukje maag overblijft tussen slokdarm en dunne darm.
Na zo'n "beperkte" verkleining zou nog een grotere kunnen volgen, al is dat waarschijnlijk geen aanrader, puur fysiek, en kun je je afvragen wat de baten van zo'n operatie zijn - als de eerste keer niet hielp, waarom zou de tweede keer dan helpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lijkt me niet. Na een maagverkleining is je maag nog zo groot als het ei van een kip. Wat moet je daarna nog verkleinen? Dus het antwoord is: nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoorde dat Peter Beense (zanger) voor de 2e keer een maagverkleining onder gaat... Dus ja het zou dan vast wel kunnen... Maar of het goed is... Je maag is al zo klein na een 1e verkleining...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een maagverkleining is een drastische ingreep die ervoor zorgt dat slechts een klein deel van je maag nog overblijft voor voedselopname. Een klemmetje of ballonnetje sluit de rest van de maag af. Met eten houdt dat in dat je alleen nog minuscule porties kunt eten.

Als die maagverkleining nou nog niet voldoende is, dan lijkt het me dat je op een andere manier moet werken aan afvallen. Want die kleine maag is al zo piepklein...
Alleen al dat klemmetje of dat ballonnetje kapot is, dan zal er opnieuw operatief ingegrepen moet worden voor herstel. Maar niet om nog meer af te sluiten. Dat kan niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Niets geen klemmetje of ballonnetje. Je maag wordt met een speciaal apparaat gesneden en de randen met dezelfde beweging geniet.
Dit kan! Naarmate je meer eet, gaat je maag uitzetten. Net zoals voor de operatie.
Je hebt het dus zelf in de hand. Je maag kan wel bijna tot zijn originele grootte uitzetten als voor de operatie.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een maagverkleining is slxhts een hulpmiddel. De mate van (bijvend) succes ligt aan jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan natuurlijk maar ik denk niet dat het ziekenfonds dit gaat vergoeden. Bovendien is een maagverkleining geen operatie zonder risico's en ligt het er over het algemeen aan of je nu 5 of 100 kilo te zwaar bent. Ook doen ze het niet zomaar omdat jij misschien niet genoeg gemotiveerd bent, je zal zelf ook moeten laten zien dat je op eigen houtje tegen je overtollige kilootjes kunt vechten. Als de motivatie niet groot genoeg is dan kan het risico er zijn dat ook na de 2e operatie de kilootjes er weer aan kunnen komen. Vaak is er bij een eetprobleem een andere oorzaak en daar zou ik misschien eens aan werken. Sporten is overigens ook een optie en minder duur.