Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het met PGD ook mogelijk om erfelijke dingen als PDD-NOS te onderscheppen?

Is het mogelijk om met PGD (een medische term waarmee erfelijke ziektes niet doorgegeven worden) ook dingen als PDD-NOS te onderscheppen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik twijfel eraan. PDD-NOS is naar mijn mening geen letterlijke ziekte maar iets wat mentaal kan worden doorgegeven van ouder op kind, het is letterlijk 'pervasieve ontwikkelingsstoornis - niet anders gespecificeerd', dus een restvak voor alles waar men niet een strakke diagnose op kan plakken. Ben zelf van de diagnose afgekomen door geestelijke / mentale training (vandaar misschien wat subjectiviteit in mijn antwoord, neem me niet kwalijk :) )
Als het om een ziekte gaat die letterlijk met de genen wordt overgedragen zou deze technologie wel iets uit kunnen halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing