Ik heb een erg slechte concentratie, hoe kan ik dit verhelpen, zie uitleg.

Volgende week heb ik tentamenweek, dit is dé kans om nog over te gaan naar 4mavo. Als ik het nu verpest, moet ik naar MBO niveau 1, omdat ik vorig jaar al ben blijven zitten. Ik heb een hele slechte concentratie, ik heb ook moeite met zinnen onthouden, als ik 2 zinnen lees, kan ik zin 1 al niet meer opnoemen. Ik 'leer' 2 minuten en dan ga ik weer voor me uit staren en rondjes lopen. Ik word er gek van. S'nachts heb ik wel wat meer concentratie. Heb al een voorraad energydrankjes in geslagen, en wil vanacht dus echt effe knallen. Iemand nog tips?

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn tv, pc, telefoon enzo staan allemaal uit. Op 1 of andere manier lúkt het gewoon niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

pilletjes voor concentratie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Pelsenkoor,

Echt niet leuk dat het je niet lukt om je te concentreren. Aan je bericht maak ik op, dat je wellicht een intelligent persoon bent (en ik durf het bijna niet te zeggen: best een hoger niveau had aangekund).

Ik weet niet of energydrankjes nou de oplossing zijn. Maar als jij je daardoor kan concentreren deze nacht, dan is dat prima.

Goed dat je je tv, pc, telefoon etc. uitstaan.
Ik was toen ik zo jong was als jij met heel andere dingen bezig dan school (en niet 'foute' dingen o.i.d.), was (en ben nog steeds een beetje) een verschrikkelijke chaoot en concentreren ging (en gaat) ook niet altijd even goed.

Wat bij mij hielp:
1) Ik ging altijd naar mijn opa en oma (als ik mijn schoolwerk had lopen verslonzen en de toets-week weer in zicht kwam). Zij hadden een prikkelarme kamer waar ik in kon studeren (en het lukte me ineens en dat wel -letterlijk- 2 tot 3 uur achter elkaar). In deze kamer stond een kledingkast, een tafel met een klok erop, een bed en een fijn bureau om aan te werken.
Ook werd ik niet gestoord (oke, heel af en toe kwam oma mij een kopje thee brengen) door mensen om mij heen. Ik hoop voor jou dat jij in de gelegenheid bent (als jou dat zou kunnen helpen), om in zo'n omgeving te kunnen studeren.

2) Chaos in de omgeving, is chaos in je hoofd. Creëer een nette en frisse ruimte (of te wel: Zorg dat je kamer schoon en netjes is).

3) Vraag je gezinsleden je niet te storen en/of lawaai te maken. Hoogstens een keer een kopje thee (energydrankje?) te brengen.

4) Dat je nog even wilt knallen kan, maar zorg dat je niet ernstig slaap-tekort komt. Dan kan je je morgen al helemaal slecht concentreren. Doe een uur (ongeveer) voordat je gaat slapen geen drukke dingen meer. Ga een boek lezen, drink een glas melk/water en ga dan rustig naar bed.

5) Wat bij mij echt super hielp, was tijdens het lezen van studiemateriaal, ondertussen samenvattingen maken. Deze samenvattingen waren erg uitgebreid (en mensen hebben deze van mij gekregen en er negens doorgehaald). Door af en toe aantekeningen te maken/een samenvatting te maken, leer je actiever en blijf je bij de les.

Ik hoop zo op nog meer tips te komen. Dit is volledig mijn ervaring en ik hoop dat ze bij jou ook van pas kunnen komen.
Ontzettend veel succes toegewenst en ik hoop dat het je lukt (-:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes!!!
Dat vind ik super goed nieuws.
Nou ja, je kunt me selecteren als beste antwoord haha ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha nou dan geef ik wel een plusje, want ik vind het ook een goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een +je is altijd welkom.
Dank je.
En nu maar hopen dat ze haar tentamen haalt!!!!!! (wel van je laten horen hoor, desnoods pm je me maar)