Is het heel slecht om te roken als je koorts hebt en heel ziek voelt maar toch zin hebt om te roken.

Het smaakt ook heel anders dan nomaal, vies. Maar toch moet ik roken. Werkt dit het genezing tegen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij je echt ziek voelt, rook je echt niet ;) Wist het wel weer zo'n vraag. Morgen eindelijk iets positiefs? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat denke je zelf.........?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien nu het juiste moment om te stoppen dan? Als het toch niet lekker smaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je vertellen dat sinds ik met roken gestopt ben, (ruim 7 jaar geleden) ik eigenlijk nooit meer ziek ben.

Het beste antwoord

Ik herken dit wel. Ik ben ook een verslaafde roker en hoe ziek ik ook ben, roken moet...

Op het internet heb ik nergens een verband kunnen vinden tussen koorts en roken. Dus door roken zal de koorts niet beinvloed worden. Maar: het hangt wel af van de oorzaak van de koorts. Als je bijvoorbeeld koorts hebt door een keelontsteking, staat roken de genezing in de weg en zal je dus langer koorts houden.

Het is overigens aan jou om de keuze te maken of je wat langer ziek wil zijn, maar wel gerookt te hebben, of dat je misschien wat eerder genezen bent zonder te roken.

Ik ben zelf pas geopereerd aan een nekhernia. Het is algemeen bekend dat de genezing langzamer gaat als je rookt. Mijn persoonlijke keuze was om door te roken (zo erg verslaafd ben ik dus). Gelukkig ben ik (toevallig) benedengemiddeld snel genezen.

Dit antwoord is overigens geen pleidooi voor roken! Het is een bijzonder slechte gewoonte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Natuurlijk is roken altijd slecht, maar ik denk niet dat dit heel veel zal schelen met het genezen. Als je hier helemaal zeker van wilt zijn kan je het beste even bellen naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het werkt niet je genezing op dit moment tegen, maar natuurlijk wel je algehele gezondheid. En wellicht als je je realiseert dat het niet cool is om te moeten roken van jezelf ook al vind je het vies de tijd om iets aan die verslaving te doen...Maar dat moet een ieder voor zichzelf weten natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 24 ik ben allang voorbij die fase.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke fase?
Wanneer je koorts hebt wil dit zeggen dat je lichaam reeds serieus aan het vechten is om een ziekte de baas te kunnen,dit meestal met verhoogde hartslag en bloeddruk.
Door te roken ga je bij dit alles nog eens extra je lichaam belasten ,want roken doet je bloeddruk en hartslag stijgen.

Roken is echt waanzinnig!
Tabak zou nooit in een kruidenierszaak of grootwarenhuis mogen verkocht worden.Wel in gespecialiseerde zaken waar ze allerlei gevaarlijke chemicaliën en pesticiden verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja zeg zo erg is het toch niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo erg is het wel. Als tabak nu uitgevonden/ontwikkeld zou worden, zo het direct op de lijst van harddrugs terecht komen (en ja, ik rook zelf, ik weet waar ik het over heb),
Als je je erg ziek voelt, dan heeft je lichaam alles nodig om te herstellen, dan moet je daar geen gif in stoppen, dus ja, het is heel slecht en het smaakt nog vies ook dus........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken vertraagd wel bijvoorbeeld wondgenezing, dus ik weet niet of dit ook zo is met koorts. Maar het lijkt mij in ieder geval niet verstanding om te gaan roken terwijl je erg ziek bent, omdat je lichaam moet herstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is beter dat je niet rookt.