Wat kan de oorzaak zijn van mijn haarverlies?

Hallo, ik heb al sinds maanden last van haarverlies, meer dan me normaal lijkt. Ik heb dit vooral als ik mijn haar was en kam. Als ik door mijn haar ga komen er talrijk veel haren los. Ook zag mijn haar er niet zo gezond meer uit. Een tijd geleden ontdekte ik dat mijn schildklier te traag werkte en zei de dokter me dat de oorzaak van mijn haaruitval waarschijnlijk daarmee te maken had. Ik wachtte het resultaat van de medicatie af, en een paar weken later verbeterde mijn haaruitval aanzienlijk. De volgende maanden had ik geen last meer van overtollig haarverlies en mijn haar zag er veel gezonder uit. Ik was er dan ook zeker van dat het aan mijn schildklier lag. Maar sinds weken verlies ik ineens terug zoveel haar. Ik heb nogmaals een bloedtest laten doen om na te gaan of ik mijn dosis medicatie niet moest verhogen, maar mijn schildklier werkt nog altijd goed. Wat kan dan wel de oorzaak zijn? En hoe komt het dat er tijdelijk een verbetering was toen ik begon met de medicatie voor mijn schildlier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Ook bepaalde vitamine gebrek en stres kan haaruitval veroorzaken. Maar ik neem aan dat je dokter daar ook wel aan gedacht zou hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak gaat deze vorm van symptomen van een te trage schildklier werking gepaard met huidproblemen en slechte nagels. Als je daar ook het verschil kunt merken dan kan het inderdaad door de schildklier komen.
Een andere oorzaak is niet uitgesloten. Door vitamine tekort, ijzer tekort, ziekte, snel afvallen, erfelijkheid, infecties, door te roken, hormonen, stress, bepaalde medicijnen, na een bevalling enz.
Ook bepaalde aandoeningen waarbij te weinig voedingselementen uit het spijsverteringskanaal worden opgenomen (de malabsorptie syndromen) zoals gluten-enteropathie kunnen leiden tot haaruitval.

Er zijn wel forums waar je met lotgenoten over je haaruitval praten kunt en eventuele tips uit halen kunt.
Veel succes!
http://www.hypomaarniethappy.nl/phpbb/
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14532
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi willemske,

je bent al bij de dokter geweest, heel verstandig.
dit is iets dat gewone leken (zoals ik) niet weten.
de dokter is de enige aangewezen persoon die hier een zinnig antwoord op kan geven.
ik heb ook haarverlies, maar dat hoort bij het ouder worden.

bier is goed tegen veel kwalen, dus probeer eens een slokkie.
als het niet helpt, het is lekker, het verhoogd de feestvreugde.
het geeft je moed (moed indrinken) kortom: maak je geen zorgen, haren die je niet meer hebt hoef je niet te kammen.

ja, ook ik zou liever een kop vol haren hebben, maar ja, dat is niet iedereen gegeven.
gelukkig is je schildklier in orde, dat lijkt me iets van veel groter belang dan een kop vol haren.

veel gezondheid gewenst en wie weet, met veel haar.

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Raak,
ik bedoel dat je het bier moet drinken, dan tob je minder over het haarverlies, je ziet alles wat luchtiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Adrem5, haarverlies kan een probleem zijn, de oplossing zoek je niet in een forum zoals deze, maar bij de dokter of haarspecialist.
dat heeft hij/zij in eerste instantie al gedaan. willem is volgens mij een mannennaam, en willemske kan een afgeleide daarvan zijn, al dan niet grappig bedoeld.
in het haar/zijn profiel wordt het geslacht niet vermeld, dus weet ik het niet. hier probeer ik het luchtig te houden, ik wil niemand een alcohol probleem aanpraten. zie het als geintje, is als zodanig bedoeld.
groeten, Dré (proost!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi, zojuist op de radio gehoord.
klik eens op http://www.mentaalvitaal.nl/
dat doet je goed.
Een vriendin van mij heeft een tijdje geleden extreem haaruitval gehad.
De haren lieten gewoon los en met haar wassen verloor ze letterlijk hele plukken.
Na onderzoek bleek ze groot vitamine B12 tekort te hebben.
Ze kreeg vitamine-tabletten en al na een maand stopte het haaruitval en haar ( lange) haar is weer mooi, dik en gezond( nu ongeveer een half jaar later.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens neuzen op www.haarconsument.nl. Daar vind je veel onafhankelijke info.

Gegroet,

Hans J.Diks