als iemand met een volledige dwarslaesie een epileptische aanval krijgt. beweegt dan heel zijn lichaam ?

stel iemand met een volle dwarslaesie TH7 krijgt een tonisch clonisch insult. vertoond hij of zei dan ook tonische trekkingen in zijn of haar benen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Vanuit mijn logica:

Bij en dwarslaesie zijn de zenuwen richting onderlichaam beschadigt.

Een epilepsieaanval of impulsen om zenuwen aan te sturen komen vanuit de hersenen. Aangezien bij een dwarslaesie de
onderlichaam geen impulsen meer doorkrijgt zullen de spieren niet samentrekken en epileptische bewegingen maken. Echter omdat het onderlichaam aan het bovenlichaam vast zit dat wel beweegt, zal je hele lichaam bewegen, maar puur omdat het bovenlichaam het onderlichaam meetrekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt logisch.

Andere antwoorden (1)

Hoogstwaarschynlyk wel,n tonisch clonische insult houd in dat je trekkingen met je armen en benen krijgt. Je kunt voor informatie je arts raadplegen of informatie aanvragen bij één van de epilepsie centra bv kempenhaege. Veel sterkte!!