Hoe vies of hoeveel bacterieen zitten er op een euromunt of biljet ?

Stel we nemen 1 euromunt en een 5 eurobiljet denk de meest gebruikte

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Het onderzoeksteam onder leiding van de levensmiddelenmicrobioloog dr. Rijkelt Beumer onderzocht drie setjes van negentig munten (stuivers, 50 cent en 2 euro) en twee maal zestig briefjes (van 5 en 20 euro) afkomstig van bakkers, slagers, groenteboeren, visboeren, kaasboeren en broodjeszaken/snackbars.

Het team trof relatief weinig bacteriën aan. Zij vonden meestal tussen 10 en 600 bacteriën op munten; een enkele keer duizend bacteriën. Op papiergeld meestal 250-20.000 bacteriën tot enkele miljoenen. Zij concluderen dat dit relatief weinig is, in ogenschouw genomen dat er op een normaal blad andijvie zeker tien miljoen bacteriën voorkomen en op handen een paar miljoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+
Moraal van dit verhaal: geld is gezonder dan andijvie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, feit is dat geld geen goede voedingsbodem is. Organische producten wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska in andijvie mogen dan wel 10 miljoen bacteriën zitten er bestaan ook goeie bacteriën en die vind je in andijvie maar niet in geld daar zitten alleen slechte bacteriën.