Kan de mexicaanse griep ook verspreid kan worden via de luchtbehandeling/airco verspreid wordenmvg, Johan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

De airco moet meer buitenlucht rondpompen, in plaats van alleen maar binnenlucht.

Toegevoegd na 47 seconden:
Let wel airco ruimten houden de besmette lucht binnen en vormen een uitstekend milieu voor circulatie van het griepvirus. Het virus leeft in een droge warme omgeving veel korter dan in een vochtige, koele omgeving. Open ramen zijn in deze gevallen te prefereren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dit kan. De griep kan echter op zoveel manieren verspreid worden dat het geen enkele zin heeft hem uit te zetten.

De enige oplossing is hem dusdanig koud te zetten dat het virus niet kan overleven. Maarja, dan heb je weer andere problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige antwoord hierop: Absoluut...

Grofweg de helft van virussen is 'Airborn', zoals het formeel heet. Dus verspreiding via en/of door de lucht is meer dan aannemelijk...

Dus als jouw werkgever besmet is met de Mexicaanse Griep. Dan kan hij/zij het hele bedrijf via de airco besmetten...