Hoe komt het dat als ik moe ben scheel ga kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herkenbaar!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier nog een, ik ga loensen als ik echt moe ben.

Het beste antwoord

Ik heb een lui oog.
Daar zie ik niet veel mee en als ik moe ben kijk ik daar scheel mee.

Ooit heb ik wel eens aan een oogarts gevraagd of daar wat aan te doen was.
Jawel, dan kunnen ze een spiertje ietsje bijstellen.
Maar, zei hij, in de loop van de jaren zal dat spiertje toch weer gaan verslappen.

Het is logisch dat als je moe bent, je spieren wat minder geneigd zijn zich te spannen.
Dat geldt ook voor je oogspieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is een van je oogspieren wat te lang of te kort. Normaal corrigeer je dat , als je moe bent, heb je minder controle over je spieren , en gaan ze hun eigen gang, om het zo maar te zeggen. Net als n elastiekje dat je uitrekt. Haal je de spanning weg dan gaat het in een stand die het makelijkste is vol te houden, wordt slapper dus. Dat doen je oogspieren eigenlijk ook
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het viel me gistere op ik was bij een show van Guido Weijers en ik was aan het denken en toen dacht ik,nou als ik doodop ben ga ik ook scheel kijken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is precies wat ik ook wilde zeggen, alleen kan jij het beter uitleggen!!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus ben zeker niet de enige
anneliez
12 jaar geleden
Nee hoor, heb t zelf ook