Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben jaloers op iemand, kan iemand mij helpen om mijn van mijn jaloezie af te komen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (7)

Je kunt alleen zelf werken aan je eigen karakter.Jaloezie komt vaak voort uit onzekerheid.Het is een energievretende energie waar je niet beter van wordt.Waarom ben je jaloers?Op iets wat diegene heeft,of op zijn/haar uiterlijk.Probeer het te relativeren want het gras is niet altijd groener aan de overkant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben blij met wie ik ben, dus k ben niet jaloers op iemands uiterlijk. maar k ben jaloers op alles wat degene doet... bijv: basketballen, voetballen, tekenen, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en ja dikkeeee++++++,, goeie antw. bdankt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat kun je toch zelf ook gaan doen,dat is toch geen reden om jaloers te zijn.Of ga juist iets anders doen.Er zijn zoveel leuke dingen om te ondernemen.
Jaloezie is vervelend. Dat is een negatief gevoel omdat iemand iets heeft wat jij niet hebt.
Waar ben je jaloers op? Op een mooi hebbeding, op luxe, een sportauto, op een uiterlijk?

Besef dat het leuk is om dingen te hebben en dingen waar je blij mee bent maken het leven nog leuker. Maar je kunt niet alles hebben/kopen.
De ander heeft dat ene toevallig wel en die heeft er hard voor gewerkt. Gun het hem. Wees blij voor die ander. Dat is toch niet zo moeilijk? Het is fijn om een ander tevreden/gelukkig/blij te zien. Jij hebt weer andere dingen. Zo zullen er altijd mensen zijn OOK naar jou kijken met het gevoel: wauw, dát (vul in) zou ik ook wel willen.
Want ook gezondheid is rijkdom, niet vergeten!

De beste manier om je jaloezie te laten varen is om te kijken naar mensen die het MINDER hebben dan jij. Die zijn er absoluut. En wat zouden die graag op jouw niveau zijn!

En weet je wat er ook nog meespeelt? Je ziet alleen de buitenkant. Daar waar je jaloers op bent. Vergeet niet dat ieder huisje zijn eigen kruisje heeft. Het gras lijkt groener aan de overkant. En nog meer van die clichés. Daarom nooit willen ruilen met iemand!

Voorbeeldje?
In mijn omgeving was er een man met een mooi huis, leuk gezin met merkkledingfans, boot, mobilhome, grote bak van een auto, prima baan. Dat is top hè? Alles wat je hartje begeert. Bomen groeiden tot in de hemel.
Maar...hij gokte, dronk teveel. Nog niet tevreden met wat hij had...
Ongeluk door drank achter het stuur, auto in de prak, man in de prak. Nu: gezin gescheiden, in huurhuisje. Man uit beeld.

Goed onthouden! Wees tevreden met wat je hebt en wat binnen jouw grenzen mogelijk is!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diegene heeft iets wat jij niet hebt, dat kan een eigenschap of een bezit zijn. Het zegt niets over die persoon maar alles over jou. Jij hebt geen vrede met jezelf of je situatie. Aan die persoon kun je niets veranderen enkel aan jezelf.
Bedenk goed wat die persoon of diens ding of eigenschap is en wat het voor jou betekend en wat het vertegenwoordigd en werk daarmee verder.
Stel dat diegene erg goed kan dansen en jij niet. Dan kun je twee dingen doen: je kunt proberen een danscursus te volgen zodat je beter kunt dansen óf je kunt bedenken waar jij goed in bent en het zodoende relativeren.
Dat laatste is de beste optie. Jij moet tevreden zijn over jezelf. Kijk naar je positieve kanten of naar de positieve facetten van je leven sluit daar vrede mee.
Bedenk goed dat je niet alles kunt hebben en niet overal goed in kan zijn. En weet ook dat de situatie waar je nu in zit ook weer kan veranderen.
Ga uit van jezelf, werk aan jezelf, houdt van jezelf. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan soms maar het is de enige weg naar interne vrede.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt, k ga het proberen. en een dikke++++++. :D
Je zet er niet bij WAAROM je jaloers bent.

In principe vind ik zelf dat er wel verschil is tussen de ene soort jaloezie en de ander:
omdat bijv een ander meisje verkering heeft met de jongen die jij graag wilt.
OF omdat jij door bijv ziekte bijna niks kunt met je leven en je afgunstig kijkt naar anderen die dat wel kunnen.

TOCH is het resultaat hetzelfde:

JE DOET VOORAL JEZELF KWAAD HIERMEE.

Van jaloezie ZOU je in theorie gemotiveerd kunnen worden NOG beter je best te doen (bijv de winnaar van een zilveren medaille die perse goud wil volgende keer).

DE KEERZIJDE is echter altijd dat je blind bent voor wat je WEL hebt (bijv die zilveren medaille) en daar dus ook niet van kunt genieten.

De enige die jou eraf kan helpen ben je zelf!!! Maar mogelijk helpt het door je goed te realiseren dat niemand ALLES heeft in het leven en dat jij gelukkiger wordt door te kijken wat je wel hebt/kunt dan je blind te staren op wat een ander heeft.

Daar wordt je tevredenen van en dan ben je niet meer zo snel jaloers op iemand anders

succes
(Lees meer...)
amigo
14 jaar geleden
ga eens langs een klassiek homeopaat, die kan je waarschijnlijk wel helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft wel iets waar hij/zij goed in is. Focus je daar op in plaats van steeds de knappe dingen bij iemand anders te zien.

Zoek een hobby die je graag doet. Iets dat je graag doet, doe je gewoonlijk ook beter. Perfectioneer je er zo danig in dat je trots kan zijn op jezelf.

Op die manier wordt je meer zelfzeker, en hoef je niet meer jaloers te zijn op iets wat iemand anders beter kan dan jij.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk naar de andere mensen die het niet hebben en niet alleen naar die persoon die het wel heeft en bedenk dat die ene persoon gewoon geluk heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing