Oog testen?

Hoe vaak moet je je ogen laten testen als je een bril drager bent? 1x per jaar of iedere 2 jaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

wanneer jij merkt dat het ' minder' wordt het zicht. Bij lenzen moet je 2 keer in het jaar heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je merkt dat je slechter gaat zien, maar sowieso eens in de (ongeveer) twee jaar. Het slechter gaan zien kan namelijk zo geleidelijk gaan dat je het niet meteen merkt, maar wel al eerder moe wordt of hoofdpijn krijgt.

Daarvoor hoef je dan trouwens niet terug naar de huisarts. Bij iedere opticien kun je gratis terecht voor een eenvoudig testje waar uitkomt wat je sterkte zo ongeveer is. Wijkt dat flink af van de sterkte van je bril, dan kun je verdergaan met een uitgebreide test.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks