waarom irriteert mijn vriends huid als hij scheert, en wat kan hij hieraan doen?

Elke keer als mijn vriend zijn baard scheert krijgt hij uitslag, rode bultjes en kleine puistjes. Dit is dus met een scheermes, met een scheerapparaar heeft hij hier geen last van. Ik vind het soms wel mooi als hij alles eraf scheert. Wat kan hij doen om de uitslag te voorkomen of is er een andere apparaat dat glad scheert?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb precies hetzelfde probleem. Andere scheercreme en troep voor gevoelige huid werkt allemaal niet. Gewoon een goed scheer apparaat kopen dan. Ik heb die van Philips die goed glad scheert met 3 koppen. Zo glad als met een mesje wordt het niet echt maar toch kun je je goed glad scheren met een apparaat. Het is altijd beter dan al die rode bultjes en uitslag :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zou het kunnen dat die bultjes en puistjes ingegroeide haarzakjes zijn?

Scheert hij met zijn mes wel op de juiste methode (met de haartjes mee?)

Scheerschuim?

Ook lijkt het me slim om 'vol' te houden, de huid heeft enige tijd nodig om te wennen, als je continu afwisselt, misschien geef je de huid dan onvoldoende kans?

Ik scheer zelf altijd met mesjes (wel gilette met meerdere mesjes + vibreren), omdat ik juist met scheerapparaat meer last had van geiriteerde huid.

Wel zorg ik er voor dat ik tijdens het scheren voorzichtig met de huid omga. Ik 'aai' met mijn scheermesjes. Als je druk zet, dan gaat het wel sneller, maar heb je meer kans op wondjes, etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen scheerschuim/zeep gebruiken en je dan afvragen waarom de huid geïrriteerd is? Kijk eens op YouTube hoe je moet scheren. Staan veel filmpjes op!
Scheerschuim/scheermesjes/aftershave voor gevoelige huid gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zit daar het hele probleem, aftershave ontsmet de huid, want net na het scheren staat de huid 'open' en vang het tijdens en na het scheren veel vuil op. Dit kan natuurlijk irritatie geven. Als ie aftershave niet fijn vind, kan hij ook gewoon smeerseltjes voor na het scheren gebruiken, maar het is echt nodig.
Niet te vaak scheren is de beste optie, heel korte haartjes om de 1 a 2 dagen zorgt voor irritatie van de huid..iets langer laten doorgroeien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Balsem van Nivea na het scheren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat hij een allergie heeft voor de scheer mesjes.
Dit heb ik namelijk zelf ook en heb steeds andere mesjes moeten proberen voor ik de juiste had en het zelfde met de scheer schuim kan het geval zijn.