Wat is er nu anders aan Mexicaanse griep t.o.v. "gewone" griep? Waarom overlijden er mensen door?

longontsteking...hoge koorts ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Tot op heden overlijden er procentueel net zoveel mensen aan de Mexicaanse griep als normaliter aan de gewone Japanse griep...

De angst bestaat alleen dat de Mexicaanse griep gaat muteren tot een resistent virus. Wie echter de Mexicaanse griep heeft gehad kan tot nu toe bekend is niet opnieuw besmet raken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het heel normaal dat er mensen overlijden aan de griep. Jaarlijks is dat cijfer ook best hoog. Tot nu toe is er dan ook niet veel anders aan de mexicaanse griep.

Alleen mocht het virus gaan muteren, dan wordt het een ander verhaal. En dat is nu precies waar ze bang voor zijn. En hoe deze dan verschilt van de gewone griep is nu nog niet te zeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de verspreiding ervan,de mexicaanse griep heeft zich veel sneller verspreid over de continenten dan andere vormen van griep in de laatste decenia,en overlijden doen er elk jaar weer mens4en aan welke griepstam dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die overlijden aan de Mexicaanse griep hebben vaak ook een andere ziekte onder de leden.