Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

dwanggedachtens automutilatie

Annoniem,

Hoe staat je leven er voor als je last hebt van dwanggedachten /dwangmatige automutilatie? de grondgedachtens gaan trouwens ook over de meest gruwelijkste dingen (die ik dan soms ook doe) ik zie het zelf niet meer zitten, zit al op een geslapen afdeling, maar alles gaat hier zo langzaam, werk graag jullie mening weten, slik al erg veel meds. Larozepam, risperdal etc etc. ik weet dat ik hier artsen om mee heen heb, maar werk grraaag jullie visie horen

B.v.d.

Toegevoegd na 27 minuten:
Probeer zoveel info te krijgen, wil weten wat er aan de hand is met mij

Toegevoegd na 31 minuten:
Probeer zoveel info te krijgen, wil weten wat er aan de hand is met mij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
872

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit probleem ligt erg ingewikkeld... Waarschijnlijk ben je overgevoelig en reageer je je hartzeer (waar je je misschien niet eens van bewust bent) af op je lichaam. Wat mij geholpen heeft is sporten: zo maak je je hoofd even "leeg" en spierpijn is ook pijn, maar dan geen negatieve en je houd er geen schuldgevoel aan over. Ik ben begonnen met fietsen: je komt nog eens ergens, voelt lekker de wind door je haren (even "doorwaaien" noem ik dat) en kunt je nare gevoelens letterlijk "wegtrappen".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is natuurlijk erg verwarrend om buiten je behandeling om op het publieke internet om hulp te vragen. Wij zij geen professionals en kundig genoeg om dit zware fenomeen op te lossen.

Dat gezegd hebbende denk ik dat jezelf bewust pijn doen een afleiding is van je diepe innerlijke pijn. Door jezelf pijn te doen zorg je ervoor dat je innerlijke pijn minder groot wordt. Maar het is en blijft je grootste pijn, die je maar niet wil voelen. De oorsprong van die pijn ligt in je verleden en situaties. Iets waarvan je die niet durft te doorstaan. Zo groot zijn ze voor je. Zoveel pijn doen ze je. Zoveel verdriet geeft het je. Zo boos ben je er om.
Al die emoties kan je maar niet verwerken. Heb je niet kunnen of mogen verwerken.

Laat je behandelen. Het gaat langzaam, maar precies de snelheid die jij aankan en aandurft. Stapje voor stapje maak je vorderingen.
Aanvaart je verleden en besef dat je toekomst in jou handen ligt. Het leven wat voor je ligt is VOOR JOU.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pijn die je jezelf doet leidt af van de innerlijke pijn die er ergens is, misschien zie je die niet eens, zou goed kunnen dat het heel ver weg verstopt is.
Maak gebruik van alle hulp die je kunt krijgen en heb geduld, heel veel sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding