Wordt er wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het genezen van oorsuizen?

Ik lees altijd dat tinnitus niet te genezen is. Betekent dit dat het medisch gezien volstrekt onmogelijk is? Of dat we nog niet weten hoe het zou moeten? Wordt er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan? Zo ja: hoe en waar? Kan ik helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Sinds begin oktober beschikt het Centrum voor Innovatieve Training en Therapie, kortweg het CITT, in Enschede over een uiterst modern en krachtig apparaat dat op veel lichamelijke en ook op psychische klachten een zeer positieve uitwerking heeft. Het apparaat heet Rehatron en wordt in Duitsland door 60 therapeuten en artsen veelvuldig gebruikt. In Nederland zijn tot nu toe twee Rehatron apparaten in bedrijf.

Van de Rehatron is uit Duitsland bekend dat er zeer goede resultaten zijn in de behandeling van onder meer tinnitus.

Het CITT wil nu zelf een klein onderzoek doen naar het effect van de Rehatron-behandeling op tinnitus om daarmee een eigen onderbouwing te krijgen op wat mensen mogen verwachten.

Als de resultaten aan onze verwachting voldoen, zal er een groter vervolgonderzoek worden opgezet. Aan het kleine onderzoek kunnen 10 mensen deelnemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er wordt dus wel degelijk onderzoek gedaan om oorsuizen beter te behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij ook zeer ! Van belang ,ik heb zelf ernstig ,oor lawaai .mocht je er nog meer van weten heel graag bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is nog een site uit België waar ook onderzoek wordt gedaan naar oorsuizen:

http://www.nko.uza.be/patient/nko/tinnitus.htm Recente persberichten rapporteerden een wereldprimeur met een succesvolle heelkundige behandeling in het UZA Antwerpen door hersenstimulatie. Deze behandeling is echter nog experimenteel en op dit ogenblik komt een persoon met oorsuizen slechts in een uitzonderlijke situatie in aanmerking voor deze behandeling.

Andere antwoorden (4)

Met wetenschap is het altijd zo dat iets onmogelijk is totdat uitgevonden is wat wel werkt. Absolute onmogelijkheid bestaat niet in de wetenschap, alleen onmogelijkheid met de kennis die we nú hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je via onderstaande site verder kan komen. Daar wordt een onderzoek van de Universiteit van Maatstricht aangekondigd naar de effecten van tinnitus op het dagelijkse leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is al heelveel onderzoek naar gedaan. op internet vind je hierover veel documenten en informatie
ronron1212
13 jaar geleden
Ik heb zelf Tinnitus in zeer beperkte mate en ik heb al voorzichtig wat vooronderzoek gedaan naar hoe van Tinnitus af te komen. Er zijn twee manieren die het meeste kans hebben.

De eerste manier die me aannemlijk lijkt is hypnose door een gekwalificeerde hypnotiseur. Het lukt een goede hypnotiseur ongeveer de helft van de keren de oorsuis onhoorbaar te maken. Het voordeel is dat een goede hypnotiseur resultaat gericht werkt en dat je dus pas hoeft te betalen als je van je oorsuis af bent.

De tweede is de methode van Kevin Hogan. Daar weet ik de details niet van, maar ik kwam deze methode tegen nadat ik je vraag hebt gelezen.
Je kan zijn boek kopen voor 2 10tjes op bol .com en met behulp van dit boek leren je oorsuis te reduceren tot (bijna) nul

Titel / Tinnitus: Turning the Volume Down (Revised & Expanded)
Geschreven door / Kevin Hogan

Er staan zo'n 30 zeer positieve reviews over dit boek op de site van 's werelds grootste boeken winkel:
http://www.amazon.com/Tinnitus-Turning-Down-Revised-Expanded/product-reviews/1934266035/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1

De bron waarin verwezen wordt naar de site van Kevin Hogan:
http://bit.ly/gLLzHV

PS: Ik heb momenteel nog een hele stapel boeken te verwerken en als ik daar doorheen ben staat deze boven aan mn lijst :)
Daarom hoor ik graag van je of je er iets aan hebt gehad