Dat ligt aan hoeveel spieren je al hebt, hoe oud je bent. Hoe lang je al traint. Voor een beginner is 3x10 natuurlijk beter. Op een gegeven moment moet je wel meer gaan trainen om je spieren even te beschadigen waarna zij weer een dag kunnen rusten. Uiteindelijk zit je wel op 3x30 enzovoort.

Het is dus niet te zeggen wat beter is, voor elk persoon verschilt dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

3 x 10.

Je moet je lichaam even rust gunnen tussen de sets, dat is beter, anders verzuren je spieren heel snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent me voor, +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens. Ik verwijder mijn antwoord, want dat is identiek.
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad, elke keer iets van 30 seconden rust dacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, +! Wat ook veel gedaan wordt: 1x 12, 1x 10, 1x 8. In ieder geval beter 3 maal 10 keer de oefening correct uitvoeren, dan 1x 30 waarbij je de laatste keren zo moe bent dat je de oefening niet goed meer uitvoert en daardoor blessures in de hand werkt.
3x 10x is beter voor je lichaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een goede site met mooie schema's voor opdrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 × 10, omdat als je steeds door gaat, (1×30) word je heel erg moe, en kun je toch niet meer verder.