Is het waar dat je van 2 koppen groene thee per dag af valt?

Als je daarbij natuurlijk wel gewoon normaal blijft eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, zo letterlijk hoe jij het vraagt niet.

Groene Thee is (o.a.) een antioxidant.
Het wordt door de geneeskrachtige werking al eeuwen in de Chinese geneeskunde toegepast.

Groene thee bevat veel polyfenolen; welke een krachtig antioxidant zijn en heeft een antivirale, antibacteriële werking, een gunstige invloed op de bloedsuikerspiegel, het hart, cholesterol, bloeddruk en leverfuncties.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/3228-groene-thee-gezond-antioxidant.html

Groene thee werkt goed als je wilt afvallen door die combinatie van cafeïne en de anti-oxydanten die in groene thee voorkomen. De zogenaamde fenolen, die er indirect voor zorgen dat vetcellen hun inhoud eenvoudiger af kunnen geven aan je bloed. Dit is ideaal als je wilt afvallen, want zo kunnen je organen en spieren het afgegeven vet makkelijker gebruiken als brandstof....maar....het is natuurlijk NIET zo, dat wanneer jij verder niets doet om gezond te leven (goede en regelmatige voeding, en goede en regelmatige beweging) dat je dan zomaar afvalt van 2 koppen thee per dag. Je zult hier toch echt meer voor moeten doen.

Als je dus je leefstijl aanpast, gezond en regelmatig eet, en sport, en je neemt DÁN de thee ernaast, hélpt het je met afvallen. Alleen van de thee, val je helaas niet af.

http://www.gezond-afvallen.nl/artikelen/thee-en-afvallen/

http://www.afvallen-weblog.nl/groene-thee-en-afvallen-waarom-werkt-het-zo-goed/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat is niet waar. Net als bij al die andere middeltjes waar je zogenaamd van zou afvallen.

Je valt alleen af als je meer energie verbruikt dan je via je voeding binnenkrijgt. Dus minder calorieën eten/drinken of meer calorieën verbranden via beweging. Liefst een combinatie van beide. Daar valt helaas niets aan te veranderen.

Er is niets mis met die twee koppen groene thee, vooral doen als je je daar lekker bij voelt, maar alleen daarvan val je niet af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dan niet.
Als je MINDER (of normaal, na te veel) gaat eten, en/of daarbij groene thee drinkt in plaats van frisdrank, melk, vruchtensap of koffie met melk en suiker zou je iets kunnen afvallen. Ook kan het wat vocht afdrijven (maar dat is geen afvallen, enkel tijdelijk gewicht verliezen). Het is prima en zelfs best gezond om te drinken, maar verwacht er niet de wondere
n van die er over de ronde doen.

En als je tevéél blijft eten, helpt het natuurlijk al helemaal niet.