Kan je Roaccutanne bij de drogist kopen, of bij de apotheek? Zoja, kan dat zonder recept?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Je kan het online kopen zonder recept, maar dat is ZEER af te raden aangezien het een zwaar medicijn is. Bij de drogist zal je het niet vinden en bij de apotheek is het alleen met een recept verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

"Isotretinoïne is een geneesmiddel dat wordt voorgeschreven tegen ernstige vormen van acne die door vorige medicatie niet werd verholpen. Het wordt verkregen onder de merknaam Roaccutane (Roche). De structuur is afgeleid van vitamine A:"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Isotretino%C3%AFne

"word voorgeschreven" betekent neem ik aan dat het alleen op recept verkrijgbaar is. dus nee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Recept nodig en welke toedieningsvormen?

Isotretinoïne is sinds 1983 internationaal op de markt. Het is met een recept verkrijgbaar in capsules onder de merknaam Roaccutane en als het merkloze Isotretinoïne.

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Isotretino%C3%AFne.aspx?mId=10704&rId=1408
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- 1 ? leg even uit alles is zonder recept te verkrijgen, maar in dit geval niet legaal.
Nee dat wordt pas voorgeschreven als de "te koop zijnde "middeltjes niet geschikt meer zijn ,om van dit huidprobleem af te komen. U zult dus de huisarts/dermatoloog moeten inschakelen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het gehad via mijn huisarts heb daarna nooit meer puisten gehad zat eerst helemaal onder