Om de hoeveel uur moet je maandverband verwisselen?

Want als ik op school ben wissel ik het nooit en thuis zit er super veel bloed in. ik gebruikmaxi maandverband en soms zit er zelfs bloed in me onderbroek!

Toegevoegd na 18 uur:
Het stomme is dat jongens dagelijks mijn tas op de grond gooien en dat er dan veel dingen uitvallen en ik heb maar 1 heel klein bijvakje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.3K

Antwoorden (7)

Om de 3u volgens mij
Anders kan het gaan irriteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qua hygiene is het wel verstandig om om de 2/3 uur te verschonen. Vooral in de eerste dagen is dit wel nodig.
dus ik zou in het vervolg wel even in de pauze verschonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als je nauwelijks bloedverlies hebt, is het beter om maandverband regelmatig te verwisselen. Dus inderdaad even iedere pauze verschonen, lijkt me een goed idee.
Dat verschilt per vrouw. Ik zelf moest eerst bijna om het half uur. nu slik ik naproxen (ofzoiets ;)) en hoef ik maar om de paar uur.
Stel het trouwens niet te lang uit, want dan gaat het stinken en heb je meer kans op infecties.

btw, als het echt heel erg is raad ik je aan naar de dokter te gaan voor de pil of ook voor naproxen.
Bij naproxen blijf je gewoon ongesteld alleen veel minder en met veel minder pijn.

succes!
Gr. elinelouiselois

Toegevoegd na 17 minuten:
p.s Ik koos dat moment voor naproxen omdat ik nog maar 12 jaar was , en de pil nog een beetje vroeg was.
Maar mijn moeder gebruikt ook naproxen dus opzich maakt het niet uit wat voor leeftijd je hebt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt dus aan hoeveel bloedverlies je hebt. Zoals je zegt kom je thuis en ben je al doogelekt en had je dus beter halverwege de schooldag even je verband moeten wisselen voor een schone. Wel zo fris om zeker om de 3 a 4 uur te verschonen. Dus stop een paar verbandjes in je schooltas en check af en toe even of het al nodig is. Succes!

Toegevoegd na 18 uur:
Misschien kun je dan een toilettasje of etuitje ervoor aanschaffen, dan ziet niemand dat je maandverband bij je hebt maar gewoon een leuke etui...

Succes, onthoudt ook dat je hier niet voor hoeft te schamen! Ik denk dat er heel wat meiden uit je klas ook al menstrueren. Maar ik snap ook dat je er eerst even aan moet wennen voor je hier open over durft te zijn...succes he?!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
om het uur of om de 2 uur ligt eraan hoeveel je bloed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom verwissel je niet op school? Wil je ofzo dat niemand het weet? (had ik ook toen ik in de eerste zat) dan heb ik wel een paar tips:
- doe het maandverband in je laars, dan hoef je ook geen tas mee naar de wc.
- scheur en thuis alvast open en plak hem dan weer dicht met het plakkertje.
- je kunt ook een tampon in doen, na +/- 3 uur uit en dan 'verder' op je maandverband.

Maar even antwoord op je vraag: ik verwissel de eerste dagen rond de 2 à 3 uur. Dag drie kan het wel om de 4 uur. Maar pas wel op, als je bijna niks meer hebt, blijf wel om de paar uur vervangen, dat is hygiënisch!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou sowieso om de maximaal 2 uur een schoon verband omdoen,ook al zit het verband nog niet vol.
Het bloed wat je verliest stinkt enorm en hoe langer je het vuile verband laat zitten hoe erger het gaat ruiken,zo erg dat andere mensen dat zelfs kunnen ruiken.
Zelf zul je het niet snel ruiken net als dat andere mensen je kunnen vinden stinken naar zweet terwijl je zelf niets ruikt.