Als je stopt met roken moet je lichaam eerst helemaal ontgiften.
Het moet als het ware weer gezond worden.
Daardoor moet er weer een nieuw evenwicht komen.
Veel mensen die gestopt zijn met roken hebben allerlei klachten, waardoor ze vaak denken dat ze er op achteruit zijn gegaan sinds ze gestopt zijn met roken
.Echter hier moet je doorheen en dat duurt weken zoniet maanden voordat het lichaam een nieuw evenwicht gevonden heeft.
Vergeet niet dat je er uiteindelijk er altijd beter van wordt al zal je dat nu niet denken.
Probeer het vol te houden het is zeker de moeite waard.
Roken kalmeert het zenuwgestel en dat ben je nu even kwijt.
Spoedig vind je nieuwe rust en zal je beter slapen dan voorheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wanneer je stopt met roken krijgt je lichaam plotseling geen nicotine meer en hier reageert het op.

Slapeloosheid kan één van de ontwenningsverschijnselen zijn, maar ook humeurigheid, ongeduldig, prikkelbaarheid, rusteloosheid, slapeloosheid, angst, slechte concentratie, koude rillingen, tintelingen aan handen en voeten, een tragere hartslag, tragere hartslag, toegenomen eetlust en gewichtstoename.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gemiddeld kunnen deze klachten enkele weken duren. Maar dit zal per persoon verschillen neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grappig volgens mij kwamen we vrijwel op exact hetzelfde moment met een gelijkwaardig antwoord. ik was net iets later.
Roken is verslavend, zowel geestelijk als lichamelijk. Roken kan bij plotseling stoppen dan ook ontwenningsverschijnselen geven. Deze ontwenningsverschijnselen variëren van persoon tot persoon. Veelvoorkomende ontwenningsverschijnselen zijn concentratiestoornissen, slapeloosheid, geïrriteerdheid, gewichtstoename en drang om te roken. De grootste veroorzaker van deze ontwenningsverschijnselen is de nicotine die in sigaretten zit. Nicotine heeft een stimulerend effect op het centrale zenuwstelsel. Dit licht euforisch effect blijft na het roken van een sigaret echter maar een half uur werkzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat scheelde maar een minuutje, onze antwoorden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat net achter je!!!
Ik denk niet dat het daarmee te maken heeft.
Wanneer je zogezegd bewust stopt met roken heb je eigenlijk bijna geen afkick verschijnselen.
Het boek De Opluchting van Jan Geurtz,maakt je hiervan bewust en mijn ervaring is dat ik totaal geen ontwennings verschijnselen heb gehad .Dit boek zet je gevoel en verstand op een rijtje zodat stoppen niet moeilijk maar natuurlijk wordt.
Wie weet helpt het jouw ook verder en slaap je `natuurlijk `` gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je opeens weer helder kan nadenken, want de rook in je hoofd is verdwenen. Dan komen alle zaken waarover nagedacht moet worden boven. Dat duurt zeker een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je misschien die nicotinepleisters?
Toen ik die gebruikte lag ik hele nachten wakker, vreselijk.
Zodra ik stopte, was het afgelopen en sliep ik weer normaal.
Je kunt dan beter nicotinezuigtabletten gebruiken, en niet kort voordat je gaat slapen.
Heel veel succes trouwens, supergoed van je!