Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste manier om je plas "in te houden" als je heel erg moet?

Ik zag een andere vraag op GV en kwam op deze vraag.
Je kent het wel, dat je op het perron staat en je heel nodig moet plassen, of als je aan het winkelen bent.

Wat kan je dan het beste doen om je plas in te houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vooral ontspannen en afleiding zoeken. Niet te hard knijpen, want dan krijg je kramp en kun je het helemaal niet meer ophouden.

Maar je kunt ook gewoon vragen of je ergens naar de w.c. mag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik ren altijd op plaats. Dus dat je niet vooruit gaat, dat helpt bij mij op een of andere manier..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het beste naar de dichtstbijzijnde W.C gaan. Als je het niet lang kan volhouden kan je iets lezen of iets anders. Je kan natuurlijk ook aan anderen vragen of er een wc is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afleiding zoeken is de beste manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er vooral niet teveel aan denken dat moet je alleen maar erger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je NIET moet doen is eraan denken,
wat je wel moet doen, is even ergens gaan zitten (het liefst de wc :)
zoek afleiding, maar het beste is natuurlijk gewoon naar de wc gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een tv-programma gezien, waarin ze allerlei dingen gingen uitproberen, waaronder je armen naast je lichaam te houden en je onderarmen dan zo te draaien dat je handpalmen naar voren wijzen, en dan nog een stukje verder draaien voor zover dat gaat, zodat ze een beetje naar buiten wijzen. Dat scheen dan het beste te helpen, meer dan je knieen tegen elkaar duwen.
Bij mij zelf helpt het inderdaad ook wel.

Ik weet niet hoe het werkt, misschien door het feit dat je aandacht naar je armen gaan als die gespannen zijn. Of misschien is het wel puur suggestie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je staat kruis je benen dan en als je zit moet je niet plotseling van houding veranderen. Lach zo min mogelijk en blijf zitten als je zit en drink zo weinig mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding