Wat kan je doen om je nek/halsspieren te ontspannen?

Ik span ze veel aan (aldus de huisarts), waardoor ik slikproblemen heb. Ik heb alleen geen idee hoe ik ze kan ontspannen.

Het is geen stress, dat is uitgesloten.
De huisarts had wel een idee waardoor het zou kunnen komen, maar dat is maar een idee. Dat is dat ik, omdat ik problemen met de hals (schildklier en keel) heb, ik die spieren daar onbewust aanspan. om de boel te beschermen. Maar voor de zekerheid heb ik ook een verwijsbrief voor de logopedist, maar daar zijn de wachtenlijsten erg lang.
Dus ik was benieuwd of mensen hier tips hadden, of sites of weet ik wat!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

In jouw vraag is veel spanning te herkennen. De meeste mensen zullen je ook wijzen op spanning. Er zijn vele ontspannings oefeningen die eenvoudig te doen zijn. Kijk eens naar de sites bij Mensendieck en oegen therapeut. Als blijkt dat het absoluut geen spanning is, zijn er vele diagnoses op los te laten. Als mensen dieck je onvoldoende helpt, dan heb je overbelasting vam de spieren door verhardimg van het bindweefsel. Een jaar fysiotherapie is dan nodig. Diabetes patienten hebben hier geregeld last van. Laat de hals slagaders controleren op goede bloeddoorstromimg. In het ergste geval, zou je osteoporose kunnen hebben, maar dan ben je een grootverbruiker van corticostiriden, of op hoge leeftijd. De keus van een logopodist is heel goed en zou je uitstekend kunnen helpen. Groetjes Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Trek je schouderbladen eens naar beneden. Dan ontspan je je nekspieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dagelijks wat ontspanningsoefeningen doen, liefst meermaals.
en als het geen bloedheet weer is, hittepitten in je nek leggen.
beterschap, en hopelijk kan de lopgopedist je verder helpen.
Rieneke1