Kan je luizen ook verwijderen door ze te verbranden met een stijltang?

Ben gewoon benieuwd, ik heb zelf geen luizen dus ik hoef gen vervangend advies

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
38.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dierenbeul!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uuh, wat denk je dat de bedoeling is van die shampoos tegen luizen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien als het stijlloze luizen wel ;-)

Het beste antwoord

De neten niet .. Maar de levende luizen wel. Ik heb ook wel eens luizen gehad. Toen had ik eerst proberen alle luizen te verwijderen met een speciaal luizenkammetje, En toen ben ik naar de apotheek gegaan om daar een middeltje te halen. Een soort van luizen olie. Voor het slapen moet je dat in je haar doen. Dat doe je zo: Je maakt de hele tijd een scheiding en op die scheiding doe je de hele tijd een druppetje van dat olie. Dan verdeel je dat met het luizenkammetje en dan de volgende ochtend ga je onder de douche en dan zie je de luizen er al uit vallen. Werkt dus heel goed! Misschien heb ik een beetje te ver gezocht in je vraag, maar ik hoop dat je er wat mee kunt. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee dat lukt niet, de neten (luizeneitjes) worden vlak bij de hoofdhuid tegen de haren geplakt, en dat is een plek waar je niet komt met je stijltang.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ging om de luizen niet om de neten.
itsme
13 jaar geleden
De luizen zijn veel te snel, die pak je niet met een stijltang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@wow: als iemand wel luizen heeft, gaat het *juist* om de neten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ ja dat is wel zo, maar je moet de oorzaak van de neten tegengaan.
de luizen zijn de oorzaak, als je ervoor zorgt dat de jonge luizen die pas uit de neten komen doodgaan zal je geen nieuwe neten krijgen dus sterven de luizen uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andersom: de néten zijn de oorzaak. Als je probeert de luizen aan te pakken terwijl je de neten met rust laat, kom je er echt niet vanaf, Voordat je die jonge luizen te pakken hebt, heb je namelijk alweer nieuwe neten. Komen er überhaupt geen jonge luizen uit die neten, dán zul je geen nieuwe luizen krijgen.
Weet je hoe snel luizen zijn? Tegen de tijd dat jij je stijltang op je haar zet, is die luis allang vertrokken.

Maar theoretisch kun je hem wel verbranden ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de neten kan je idd niet vernietigen op deze manier, maar wellicht de levende luizen wel. Die kunnen niet zo heel goed tegen hitte ;)

Het lost in ieder geval het probleem niet op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze eerst gevangen hebt wel :-) Maar op je hoofd zal dat niet lukken, want met een stijltang kom je niet op de hoofdhuid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je ooit hoofdluis krijgen dan hoef je je er niet voor te schamen want ze komen net zo vaak bij schone mensen voor. Ik neem aan dat je hoofdluis bedoelt anders zou ik maar heel voorzichtig manipuleren met die stijltang...

Luizen leven op de hoofdhuid waar je met zo'n tang niet komt. De zekerste manier om van hoofdluis verlost te raken is systematisch 14 dagen lang kammen met een speciale luizenkam, eufemistisch ook wel stofkam genoemd. je kamt er misschien niet alle neten (de eitjes) mee weg maar als alle volwassen luizen weggekamd worden dan is de kolonie na 14 dagen uitgestorven. Je kunt speciale lotions gebruiken maar mijn ervaring is dat het ongedierte daar vaak ongevoelig voor is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Kammen met een luizenkam, elke dag gedurende 14 dagen, is afdoende. Je hoeft dus ook niet je hele omgeving overhoop te halen/schoon te maken om de luizen kwijt te raken. Gewoon blijven kammen zodat je de luizen elke dag kwijtraakt en dus geen eitjes kunnen leggen. Ik heb twee keer met luizen te maken gekregen en deze methode werkt het best. Lotionnetjes doen niet zoveel.