Volgens André van Duin:

Als ie boven aan de hemel staat is 't net of alles beter gaat
Alles ziet er anders uit als de zon schijnt
Iedereen komt uit z'n winterslaap door die mooie rooie koperen knaap
Alles ziet er anders uit als de zon schijnt
Niemand is zich meer van kwaad bewust, alle narigheid wordt uitgeblust
O wat is het leven fijn als de zon schijnt
En de allergrootste pessimist wordt een veelgevraagde humorist
O wat is het leven fijn als de zon schijn
fremar
13 jaar geleden
de zon heeft invloed op het biologische ritme, zorg voor vitamine D en de hele wereld ziet er natuurlijk anders uit :)
en niet te vergeten de lente kriebels!!!

Calciferol, dat in de huid geproduceerd wordt (cholecalciferol) of afkomstig is uit voeding of voedingssupplementen (cholecalciferol of D3 en of ergocalciferol of D2), wordt in de lever omgezet in 25-hydroxyvitamine-D (calcidiol). Calcidiol dat in het bloed gebonden wordt aan een vitamine-D-bindende proteïne, heeft een lange halfwaardetijd (4 tot 5 weken) en fungeert als de interne voorraad van vitamine-D. Het kan naar behoefte in nieren en andere cellen en weefsels worden omgezet in het biologisch actieve hormoon 1α25-dihydroxyvitamine-D (calcitriol). De calcidiolspiegel in bloedserum is een goede maat voor de vitamine-D-status.