Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn dochter van bijna 5 jr heeft een (te) Dikke buik. Het puilt echt heel erg uit. Zelfs smorgens met een lege maag puilt haar buik uit.

verder is ze dun, ze weegt 17kg en is 103cm. Dus niet dik.veel zoetigheid en melkproducten eet/drinkt ze niet. Beweging heeft ze (zwemles en dansles).is dit wel normaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (7)

Ja hoor, gewoon een lekker kleuterbuikje. Zolang ze niet te zwaar is, zou ik me geen zorgen maken. Het gaat over als ze iets ouder is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen van die leeftijd hebben idd nog een kleuterbuikje. Niets om je zorgen over te maken. Ze is mooi op gewicht.
Maak je je toch zorgen ga dan eens langs bij de HA.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk zelf (maar ik kan haar buik natuurlijk niet zien hiervandaan) dat ze niet zozeer een dikke buik heeft maar dat ze haar buikspieren niet aanspant als ze staat. Dat zie je vrij veel bij jonge kinderen, die zijn dan heel slank maar hebben zowat een "hangbuik".

Hoe je dat volgens mij kunt testen: Als je echt een dikke buik hebt is het vet dat bovenop de spieren zit. Als ik mijn buikspieren aanspan (bijv als ik lig en voorzichtig in zitstand kom) en je voelt aan mijn huid, kun je bovenop die harde laag spieren toch een laag(je) bewegen.

Iemand zonder buikvet, heeft direct een harde laag als je voorzichtig in die buik prikt.

Het is niet voor niets dat onze oma's vroeger altijd zeiden: rechtop staan en houd je buik in!!!!

Ik weet echter niet of je daarmee moet beginnen, bij kinderen vanaf ca 7 jaar is het meestal vrijwel weg (of ze zijn echt te dik) zonder ingewikkeld gedoe.

Kinderen staan echter ook nog wel eens met een hele holle rug en daar lijkt het nog erger door. Dan af en toe zeggen: he ga eens rechtop staan kan geen kwaad.

Of je laat haar (als grapje, moet je zelf ook meedoen) met een boek op haar hoofd door de kamer lopen. Als het is wat ik schrijf is die buik dan gegarandeerd weg en je krijgt er een hele goede houding van.
(Lees meer...)
amigo
14 jaar geleden
eigenlijk maakt het niet uit of ze dik is of niet het licht gewoon aan het puberen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna 5 jaar en dan aan het puberen? Moet niet gekker worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dik zijn op die leeftijd maakt wel uit, TE dik zijn is nooit gezond hoe jong of oud je ook bent.
Ze is gewoon nog in de groei, dat is nu haar buikje misschien nog maar straks gaat ze in de lengte groeien en dan kan het vanzelf weer over gaan. Zou nog gewoon even aankijken en gewoon normaal en gezond laten eten en lekker laten zwemmen en dansen. Niets om je zorgen over te maken nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vanaf hier niet in te schatten of het gewoon een kinderbuikje is, of dat het toch iets meer is.
Een dikke buik en verder een slank lichaam kan een teken van een gezondheidsprobleem zijn, maar dat kunnen wij niet inschatten.
Ga gewoon een keertje langs de huisarts om even te laten kijken. En als dat veel moeite is, bel dan gewoon even de huisartsassistent, die kan je veel beter dan wij advies geven of het nodig is om de huisarts even te laten kijken of niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet maar nooit dat ze het wereldrecord op naam van Lina Medina gaat verbreken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing