Waarom roken mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom drinken mensen alchol?
Waarom eten we veel te veel?
Waarom niet het? leven is te kort om hierover te gaan praten

Het beste antwoord

Mensen roken om stoer te doen, stress te verminderen willen bij een groep horen, ouders die roken. De verslavend stof die je inademt is nicotine.Om er van te af te komen is het moeilijk. Maar tijdens roken ben op je gemak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sommige doen het om stoer te doen maar raken er verslaafd aan en andere vinden het meteen al heel lekker en raken er ook dus verslaafd aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongeren willen bij een groep horen. Vaak is dat een groep die rookt. Lekker met z'n allen een sigaret in je vingers. Geeft je een houding. Denken ze.
En als je lichaam eenmaal is gewend aan de verslavende stoffen, dan kun je moeilijk meer zonder. Afkicken is dan echt moeilijk.

Als je rookt, dan is zo'n moment van roken een moment van ontspanning. Even pauze, kop koffie erbij, even zitten. En daarna weer verder. Veel mensen genieten daarvan.