Zwarte onderhuidse puisten op kont die er al een jaar zitten en maar niet weg willen gaan, wat is dit?

Het doet geen pijn als ik erop druk. Het is echt een grote puist ( of zoiets). Het gekke is dat de huid erboven zwart achtig is, meer grijs. Ik heb er nog een maar die is kleiner.

Ze zijn niet uit te knijpen alsof ze heel diep in de huid zitten.

Wat kan dit zijn??

Toegevoegd na 9 minuten:
Een steenpuist kun je normaal toch uitknijpen of hij gaat barsten. Bij mij gebeurt er al een jaar niks mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Dit klinkt als een (oude) steenpuist. Kom er niet aan en vooral niet knijpen! De troep die uit een steenpuist komt is namelijk hartstikke besmettelijk, voor je het weet worden het er meer! Meestal worden ze veroorzaakt door Stafylokokken. Het begint met een ontstoken haarzakje, de zwarte kleur komt van dood weefsel. Steenpuisten komen vooral voor in liezen, kruis en op de billen.
Je kan ermee naar de huisarts of dermatoloog. Deze kan ze verwijderen en/of antibiotica voor geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een steenpuist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn het geen hele grote meeëters? De meeste mensen kennen die als zwarte stipjes op de neus bijvoorbeeld, maar ze kunnen overal zitten en heel groot worden.
Laat je huisarts er naar kijken, die kan je ook adviseren wat ermee te doen.
Steenpuisten worden ook zwart, maar daarna moeten ze opengaan; als dat niet gebeurt moet je er ook mee naar de huisarts - dus het lijkt me slim daar eerst eens een afspraak mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt als een karbunkel. Ik zou naar de huisarts gaan voor een antibiotica kuur, zodat je lichaam het van binnenuit kan gaan genezen!