Betekend bloedend tandvlees na het poetsen met een nieuwe tandenborstel slecht tandvlees of juist niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Nee hoor. Na 2 of 3 dagen is dat bloeden weg, omdat dan de allerscherpste puntjes van de borstel weg zijn. Als je slecht tandvlees hebt, dan uit zich dat op andere manieren, b.v. pijn.

Als je dit niet wilt moet je niet zo'n harde tandenborstel kopen. Geen hard, maar medium of soft. Tandartsen en mondhygienisten raden dat ook aan. Je moet niet hard poetsen maar lang!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat betekend ongezond tandvlees. Maar je kan je tandvlees weer gezond maken door elke dag weer over je tandvlees te poetsen en dan na een week of twee gaat je tandvlees niet meer bloeden en is gezond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een al dan niet harde tandenborstel kun je te veel kracht zetten waardoor op den duur het tandvlees kan gaan wijken en terugtrekken.
Dat is zeker niet goed voor het behoud van je gebit.
Beter is het om met een elektrische tandenborstel te poetsen en die in de "pengreep"vast te houden.
Vraag verder en door aan de tandarts of mondhygieniste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet erg gezond, maar als je elke dag 2-3x je tanden poetst dan gaat het bloeden zoover.