Wat betekent 'saillantie'?

Ik ben aan het leren voor een tentamen sociale psychologie en kom deze term tegen. Deze word helaas niet uitgelegd. Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23K

Het beste antwoord

Het begrip saillantie slaat op het belang dat iemand aan iets hecht, hoe betekenisvol iets voor iemand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit lijkt me goed. Ik vin echter nergens het woord saillantie verklaard. Hoe kom jij er aan sherpa?

Andere antwoorden (3)

voor zover ik in de Van Dale kon vinden betekent Saillant; "opvallend" of "detail". Dus zal zoiets kunnen betekenen als gedetailleerd. Het is geen nederlands woord.

http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=saillant

Toegevoegd na 37 seconden:
Saillant, zou natuurlijk afgeleid kunnen zijn van saillantie. Dat vergat ik erbij te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
men spreekt van een 'saillant detail', een opvallend detail.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Betekenisvol' in goed Nederlands....