slaapproblemen: moe, maar kan toch geen oog dicht doem

ik probeer om 10 uur in bed te liggen omdat ik vroeg opsta maar uiteindelijk lig ik na 12en nog wakker. wst er tegen te doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Vraag bij de apotheek om valerieaan slaap pilletjes hierin zit de stof die je lichaam aanmaakt om te slapen

ik gebruik het soms ook als ik echt niet kan slapen je kunt het gewoon met wat water doorslikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melatonine is de stof die je zelf aan maakt bij slaap en die ook in tablet of druppelvorm verkrijgbaar is.
Valeriaan is een kalmerend en rustgeven homeopatisch middel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
melatonine juist dit kan ook nog.!!...probeer eerst mijn andere adviezen,! melatonine niet op je eigen houtje innemen.
Vraag jezelf af waar het aan ligt, als je nog veel dingen aan je hoofd hebt moet je proberen savonds je hoofd leeg te maken, en te ontspannen.

Als dat niet helpt moet je proberen de problemen die je wellicht aan je hoofd hebt eerst op te lossen, als dat kan. Er over praten helpt vaak al goed.

Stop na 20:00 al met tv kijken, flitsende TV beelden activeren je geest heel erg. Lees een rustig boek of luister wat muziek. Heb voor jezelf een avond ritueeltje waarin je leuke en rustige dingen doet en waarvan je ontspant.
Op deze manier werk je naar je slaap toe!

Wat ook helpt is sporten. Van sporten ga je gelukshormonen aanmaken die ervoor zorgen dat je je makkelijker kan ontspannen. Doe dit alleen niet vlak voor het slapengaan!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er zelf ook last van..
Mijn tip: (als je een iPod/iPhone hebt) bewaar hem beneden, of leg hem op je bureau.
En ja, ik geef toe dat ik het zelf niet doe, maar vaak tot in de kleine uurtjes op m'n iPod zit(vragen te lezen en beantwoorden op GV bijvoorbeeld)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt uw slaapritme terug proberen op te bouwen door
s'avonds/elke dag opnieuw ( een paar minuten ) later te
gaan slapen ,tot als je op het punt komt dat je wel kunt slapen.

Dit kan een poos erg vermoeiend zijn maar het kan het probleem hoogstwaarschijnlijk oplossen. Eens je wel kunt slapen hou je dit een poosje aan en dan als je al een tijdje goed doorslaapt ,want je bent dan echt moe , begin je terug met het uur dat je gaat slapen ( dat kan dan ondertussen al heel laat zijn) langzaam terug af te bouwen. Op dezelfde manier ga je dan elke
dag enkele minuutjes vroeger slapen ( langzaam en op dezelfde manier als in het begin )
.
Verder is het belangrijk dat je voor het slapen een ritueel
hebt, altijd elke dag jezelf op dezelfde manier op de slaap voorbereidt. Uw lichaam heeft dan de tijd om zich klaar te maken voor de slaap. Geen tv. zien dat bevordert de slaap niet. Zeker geen pillen slikken, dit maakt het alleen maar erger.
Succes ermee, slaap wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je dit ritme niet gewend bent en dan heeft je lichaam echt heel erg veel moeite met het aanpassen. Ik heb het zelf ook.

Je kan pillen kopen waar Melatonine in zit, dat is een stofje dat je hersens aan maakt om moe te worden. Melatonine zorgt er dus voor dat je moe wordt en als je dan gaat slapen, dan heeft het een gewenst resultaat.

Verder kan ik je adviseren inderdaad voor het slapen gaan even wat te lezen. Ook moet je na 20:00 niks meer eten. Probeer niet meer dan 8u te slapen. Probeer een goed ritme te vinden, ook in het eten, dan zou je vamzelf goed gaan slapen.

Ga ondertussen even naar de huisarts en vraag om de pillen met de Melatonine. Ze zijn in bepaalde winkels ook wel zonder recept verkrijgbaar, maar de Melatonine is maar 1mg. Bij de huisarts kun je een hogere dosis krijgen. De pillen heten ook gewoon Melatonine. En mijn zus heeft slaapproblemen uitgevonden en bij haar werkte het erg goed.

Sterkte ermee, ik weet hoe vervelend zoiets kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is heel vervelend.Probeer eens een ommetje om half 10 te maken! en dan ga je maar 10 uur 15 , naar bed...drink ook geen koffie of cola na 4 uur s middags...en geen zware maaltijd na 6 uur meer.Je kunt ook een lekker warm bad nemen...en daarna een glas warme melk met honing.Helpt dit nog niet...denk eraan alcohol kan je juist wakker maken.Je kunt ook nog valdispert proberen. Als je te moe bent kan je soms ook niet goed inslapen.Maar probeer er geen probleem van te maken....met al deze adviezen moet het helpen...probeer het meid.....en anders zoek een vertrouwens persoon om erover te praten. succes.
harriet

Toegevoegd na 8 minuten:
melatonine is de laatste en ook een goede optie...maar begin niet te snel met pillen,als het ook op de bovenstaande manier lukt. harriet