Last van roos of schilfers? Wat is de oorzaak en wat kan ik eraan doen?

Ik heb er nooit lat van gehad maar sinds ongeveer een maandje merk ik het heel erg, vooral als ik aan een zwarte tafel zit (en ik zit vaak door mijn haar) dan zit na een tijdje de hele tafel onder witte schilfers, vind het echt verschrikkelijk!! Ik weet ook niet of het roos is of gewoon last van schilfers, waar merk je aan wat wat is? Jeuk heb ik niet echt, heel soms.. maar het belangrijkste natuurlijk, wat kan ik hier aan doen?? Ik lees vanalles tot gewoon head and shoulders, tot zeker geen head and shoulders en naar gewoon naar de dokter. Heeft er iemand hier tips??

Toegevoegd na 2 minuten:
Is dit tijdelijk of kan dit echt blijvend zijn, ik weet niet of stress een oorzaak kan zijn maar die heb ik de laatste tijd heel erg veel gehad

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (7)

Behandeling van Roos
Indien roos niet goed wordt behandeld kan roos chronisch worden. Chronische roos kan haaruitval veroorzaken. De huid is immers gespannen en geïrriteerd of juist levenloos en slecht doorbloedt.
Een goede behandeling van roos is erop gericht de microben op de hoofdhuid, de huid en de talgklieren te normaliseren. Op deze wijze kan de huid de zuurmantel herstellen en verdwijnt roos vanzelf.
Bekende "hoofd en schouders" producten raden wij ten sterkste af. Dit soort producten zijn erop gericht de los zittende huidschilfers te verwijderen (peeling). Het probleem (de werking van de hoofdhuid en talgklieren) wordt echter niet opgelost, waardoor roos chronisch kan worden.
Wij adviseren een shampoo op plantaardige basis die bacteriën bestrijdt. Bijvoorbeeld Shampoo Epicelan Purifiant uit de methode Pellicules van La Biosthetique eventueel in combinatie met een lotion uit dezelfde methode.
fremar
13 jaar geleden
Andrelon Anti Roos Shampoo verhelpt je hele probleem. Gebruik het twee keer per week. Als het heel erg is elke dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt ook aan de oorzaak, bij de ene zal het helpen bij de anderen niet of niet voldoende
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier zelf ervaring mee. Goeie!
Bij een zo heftige schilfervorming lijkt het me verstandig om de huisarts eens te laten kijken of je geen schimmelinfectie op je hoofdhuid hebt. Als dat het geval is krijg je een speciale shampoo of tabletten voorgeschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige produkt wat bij mijzelf hielp was :
SELSUN te koop bij ETOS (klein wit flesje) (vraag aan de verkoper)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut geen head&shoulders. Dit legt een soort laag over je hoofd waardoor je hoofd huid stikt dit zal het probleem alleen maar vergroten.

Wat je moet doen is je haar wassen met een goede anti roos (verkrijgbaar bij je kapsalon of anders drogist). Was je haar altijd 2 keer achter elkaar. De eerste keer komt er vuil los tweede keer was je het eruit. Denk eraan dat je de shampoo goed in masseert met je vingertoppen en NIET met je nagels anders blijf je schilfers houden,

Vertrouw je het echt niet ga dan naar de huis arts en die stuurt je eventueel door naar een dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij roos is de beschermende zuurmantel van
de hoofdhuid ontregeld door een sterke vermeerdering van micro-organismen op de hoofdhuid. Hierdoor gaan de talgklieren te traag of juist te snel werken
(droge of vette roos). De hoofdhuid wordt geïrriteerd en reageert hierop met een veel snellere of juist tragere celdeling. Hierdoor ontstaat losse of vaste roos.

Bekende "hoofd en schouders" producten raden wij ten sterkste af. Dit soort producten zijn erop gericht de los zittende huidschilfers te verwijderen (peeling). Het probleem (de werking van de hoofdhuid en talgklieren) wordt echter niet opgelost, waardoor roos chronisch kan worden.

Wij adviseren een shampoo op plantaardige basis die bacteriën bestrijdt. Bijvoorbeeld Shampoo Epicelan Purifiant uit de methode Pellicules van La Biosthetique eventueel in combinatie met een lotion uit dezelfde methode.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bovenstaande antwoorden staat veel raad voor wanneer je roos hebt.
Maar het kan ook psoriasis zijn.
Dit kan oorzaken hebben als erfelijkheid en stress.
Zonlicht,zeewater en ontspanning kunnen hierbij goed zijn.