16 en zwanger wat moet ik doen?

Ik heb gisteren een test gedaan en er kwam uit dat ik zwanger ben hoe moet ik dit aan mijn ouders vertellen want ik ben nog maar 16? Ook weet ik niet van wie ik zwanger ben want ik heb met 2 jongens het bed gedeeld rond dezelfde tijd! Wat kan ik het beste doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Eerst het aan die jongens vertellen, daarna met je huisarts bespreken (ligt er aan of je een goede band met je ouders hebt of niet) en het afwachten. koop voor de zekerheid over 5 dagen nog een test. en verder afwachten hoe je ouders er op reageren etc, etc. de dokter kan kijken of je wel gezond genoeg ebnt om een kind te baren. Gebruik voortaan een condoom!! Toegevoegd na 25 seconden: Bent*

Het besten wat u kunt doen is hoe moeilijk het ook is gewoon aan uw ouders vertellen. Uw ouders kunnen u het best het effect van een situatie zoals dezen uitleggen, voelt u zich thuis niet op uw gemak in de huidige situatie waarin u zich bevindt dan kunt u hulp zoeken bij school bijvoorbeeld. Trek daar aan de bel. De test die u gedaan heeft is niet 100% correct, ga even langs uw huisarts voor meer hulp hiermee. Als u zeker weet dat het twee jongens zijn en niet meer kunt u na de geborten van het kind een DNA test laten doen, echter vindt ik uit persoonlijke mening dit absurd dat u op uw leeftijd het bed op zo'n korten tijd al met meerderen gedeeld heeft.

Direct met je ouders gaan praten. Zij kunnen je alle opties laten zien wat je kunt doen. Het is niet het eind van de wereld als je doordachte keuze maakt

Hi meis, moeilijk joh! ik lees dat sommige mensen 2 keuzes hebben voorgesteld: 1: abortus of 2: je leven opgeven en het kindje houden. voor 1:, neem alsjeblieft een kijkje op abort73.com voor 2:, je geeft je leven niet op hoor. Een deel van je leven geef je wel op, dat is net zo veel als dat je kindje strakjes een deel van jou is. Verder is er nog een 3e optie: adoptie. Veel sterkte, ik leef met je mee en bid voor je!

Veel mensen hebben je al goede raad gegeven. Persoonlijk zou ik mijn ouders het vertellen. Zij zijn degenen die jou het beste kunnen helpen, maar geef hun ook de kans om met dit nieuws om te kunnen gaan. Wat ik SCHANDALIG vind, is dat dit meisje op de site komt om advies aan anderen te vragen en dat mensen met OORDELEN komen en vragen als WAAROM heb je dit gedaan? Wat heeft zij daar nou aan? Geef haar goed advies, steun haar of schrijf NIKS. Mensen moeten eens goed nadenken voordat zij iets schrijven of zeggen. Denk goed na wat je ermee wilt bereiken. Ik wens jou heel veel sterkte. En maak je geen zorgen, iedereen heeft het recht om verkeerde beslissingen te nemen. LEER HIERVAn, dat is alles.

hey,als je sex hebt gehad moet je het ook aan je ouders kunnen vertellen,je zegt over de vader wil ik nog niets kwijt,en ga eerst naar de gyneacoloog dan weet je hoeveel weken je zwanger bent dan kan je uitrekenen met wie je toen sex hebt gehad.dan kan je aan die jongen vertellen dat je zwanger bent en hij moet dit aan zijn ouders vertellen met of zonder jou.of je kan aan je ouders vragen dat ze met de 'papa' gaan praten,niet direct paniekeren ;) jij kan altijd zeggen dat je de morning after pil hebt gebruitk maar dat ze niet gewerkt heeft ;) (deze noemt norlevo)dan zijn ze meestal milder omdat je er dan iets proberen te doen hebt ;) kwens je het beste bespreek dit rustig je komt er wel door kindjes zijn nog steeds het mooiste wat je kan overkomen deze op deze wereld ;)

een ander kan voor jouw niet beslissen wat je moet doen maar probeer eerst met je naaste familie te praten ik weet je thuis situatie niet misschien is het mogelijk dat je familie mee helpt met de opvoeding van je kind veel sterkte en wijsheid toegewenst met je keuze

Hoe is je band met de jongens? Ik raad je aan om met ze te praten. Vertel ze dat ze mogelijk vader worden en kijk hoe ze reageren. Bedenk vervolgens goed wat je zelf wilt. Wil je het kind houden en zo ja, hoe ga je dat aanpakken? Denk ook aan het kind. Kan je het financieel onderhouden of moeten je ouders daarbij helpen. Nemen de jongens hun verantwoordelijkheid wanneer blijkt dat ze vader worden? Zodra je dit allemaal op een rijtje hebt gezet moet je het aan je ouders vertellen. Je bent nog te jong om dit alleen te doen. Maak ze duidelijk dat je een fout hebt gemaakt en dat je hun hulp nodig hebt. Vertel ze openhartig over je gevoelens en laat merken dat je het al het een en ander hebt uitgezocht. Waarschijnlijk zijn ze geschokt, maar ook blij dat je hun in vertrouwen hebt genomen. Iedereen maakt fouten. Ze zullen vast niet heel boos worden. Gerbuik wel voortaan een condoom:). Als je het kind niet wilt houden, kun je ook denken aan een abortus of een adoptie. Wanneer je kiest voor abortus hoef je het je ouders niet persee te vertellen. Ga naar de huisarts. Deze heeft zwijgplicht. In dit geval is het extra zwaar voor jou. Praat er in ieder geval wel over met goede vrienden zodat je het niet helemaal alleen hoeft te verwerken. Voor je de volgende stap onderneemt zal ik nog even een extra test doen voor de zekerheid. Misschien klopte de test niet en is er niets aan de hand...

Aangezien je pas weet dat je zwanger bent zou ik vandaag nog naar de huisarts of GGD gaan. Daar kan je, als het goed is, nog een overtijdsbehandeling ondergaan, een stuk minder ingrijpend dan een abortus of op je 164/17e al een kind krijgen. Je jeugd is gewoon voorbij dan. Heel veel sterkte en succes!! (ps: zou het niet verstandiger zijn gelijk de pil te gaan slikken en condooms te gaan gebruiken, wie oud genoeg is vor sex is ook oud genoeg om aan de evt gevolgend te denken, je weet nu tenslotte dat het makkelijk mis kan gaan, nu is het een zwangerschap, de volgende keer een soa of nog erger..)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100