waarom mag je niet praten als je bronchritis heb? (zie beschrijving)

Ik ben naar de dokter geweest omdat ik veel slijm ophoest en erg benauwd ben enz en had ook bijna geen stem meer..de dokter zij dat
ik bronchitis heb en dat ik antibiotica krijg en dat ik 1 week zo min mogelijk mag praten! Weet iemand waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en fluisteren mag dat wel?

Antwoorden (3)

Als je bronchitis hebt dan zijn je bronchiën aangetast. Als je daarbij ook veel hoest dan heeft dat gevolgen voor je stembanden. Daarom is je stem ook weg. Om je luchtwegen en stembanden weer tot rust te brengen is het verstandig om zo min mogelijk te praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk vanwege je slecht stem dan. Het gebied rond je keel en verder naar je bronchitis zijn waarschijnlijk ook een beetje geïrriteerd misschien door minder te praten geneest het sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is alleen omdat je dan minder pijn hebt..
Van veel praten krijg je lucht door je keel daardoor ga je hoesten en daardoor krijg je meer pijn en kan je je stem nog verder kwijt raken, het is dus alleen maar zodat jij er minder last van hebt en dat het sneller geneest